75år

75års partaj..

"Ja tjena! Ne jag har inte tid o prata just nu, Är hos gammelmorfar på kalas! Ring senare"




Dagen har varit Lååång..
Strax innan nio satt Hugo och jag vid köksbordet för att äta frukost. Havregröt med Mangopure är grejer det! Blev lite lek, mys och Nalle puh tittande innan det va dags för förmiddagsluren.
Poff sa det och vi sov ett par timmar(?).
Blev då stressigt att ta sig in till Strängnäs för att hinna besöka struliga försäkringskassan (Som faktiskt löste allt häpnandsväckande bra), Handla allt till smörgåstårtorna som ska göras till dopet, Köpa födelsedags present till min Morfar som fyllde 75år och helt plötsligt va vi i Björnlunda på kalas och hade glömt handla hälften(?).

Sidenbandet, Dukar, tallrikar, Läsk, Kaffe, Te (?) Haha herregud!! Men kan säga att Robbin är världens mest stressade människa så trotts att jag hade en lapp med allt uppskrivet så glömdes en del..
Återbesök imorgon helt enkelt.


Satt hemma hos mormor och morfar hela kvällek och pratade om gamla tider. Morfar berättade om när han va yngre och fick se ett Huvud i en hink.. Det va en man som hoppat framför tåget och personen som "plockade ihop" honom la huvudet i en hink..(?) Det där huvudet förföljde honom i tankarna en tid efteråt..

Psst. Nu kan Hugo stoppa in nappen UTAN  PROBLEM och ät rätt håll! Han är världsbäst vår prins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0