ung o begåvad

Ung & Begåvad


Efter att suttit och kollat på Ung Bortskämd
på svt känner jag mig riktigt begåvad.
Jag kan värma min vetekudde i micron själv & har en sån talang gällande tvättning att Kläderna efter ett par timmar i maskinen har samma färg som innan.
Att en del (Ja jag måste säga att ett par av dom är riktigt duktiga men kraven är ju då inte speciellt höga) ens kan klä på sig, borsta tänderna & Lägga en halv falukorv på sina smörgåsar själv är ju ett under!
Vist hänger problemen hos ungdomarna men allvarligt, Föräldrar!
Kan ni se er i spegeln och känna att ni lyckats uppfostra era barn för att klara av vuxenlivet som faktiskt medför både disk, tvätt, städning och matlagning?
Kan ni känna att ni lärt era barn värdet av pengar och att pengar inte kommer växa på träd när ni sen inte försörjer dom längre?

Att snorungen (Olga-Isabelle) som åkte ut är som hon är, är långt ifrån förvånandsvärt med en Mamma som har en minst lika korkad inställning som dottern.
Hur kan man vilja forma sina barn till att inte ens klara av vardagsbestyr?
Dom kan säkert bli både sångerskor, advokater, chefer och vad deras planer nu är men att köpa sitt eget toalettpapper klarar dom då på rak arm inte av & då undrar jag hur självständig man är?

Man kan inte köpa allt, gott folk!

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0