tre tankar..

Ett par funderingar..

Ett luddigt, konstigt inlägg från en trött, virrig, sjösjuk Johanna..


Hur kommer det sig att Järnabor ser ut som dom gör?
Ja, för nu är det ju så att Järnabor (Ja inte alla förstås) men en hel del ser ut att komma från ett annat sekel. Jag blir lite rädd och gömmer mig bakom min tidning dagligen på perongen i Järna.

Hur kommer det sig att folk väljer hissen & övervikten?
Va idag två tjejer varav den ena väldigt överviktig som av någon anledning (LATHET) skulle ta hissen upp för dom tjugo trappsteg som finns. Tillslut valde dom att använda sina ben för lite tungt trampande i trappen eftersom en mamma med barnvagn & kvinna med rullator redan hunnit före dom till hissen.
Allvarigt, jag kan själv vara lat men det finns väl gränser.
Ursäkta, men kanske inte konstigt att en del ser ut som dom gör(?)!

Dom nakna männen!
Ja, nakenfisarna (säger man så om vuxna karlar som blottar sig för allmän beskådning?) är nu identifierade. Kom nyligen fram till att ballkongen tillhör verkstan som byte våra däck för en månad sen, Godingar (host)..

Passiv rökning?
En månad (drygt) som rökfri, tror dock jag får i mig minst lika mycket av den passiva rökningen. Killen brevid på perongen, Tjejen framför i busskön, kvinnan brevid på bänken osv.
Varför har ingen sagt till mig tidigare att man stinker blött gammal äcklig fimp? Jo, antagligen för att i stort sett alla i min umgängskrets röker. Hur som helst är jag stolt Ickerökare. Om jag känner mig naken? Skoja inte, jag känner mig exposed, rädd och nervös som M.Montazami skulle sagt.


Drömmars betydelse?
På lågstadiet skämtade vi om att, om man inte dött i någon av mina drömmar stod man mig inte nära,(Liigger en sanning i det) Alltså va man inte älskad eller en bästa vän till mig (Konstigt och skrämande, vi va ju så små). Min första dödsdröm är från dagis och den kan få mig att gråta än idag.. Mina drömmar förföljer mig, mina nätter då jag vaknar av att jag sitter pratandes och stirar rakt ut i tomma intet gör mig smått panikslagen (För att inte tala om vad Robbin kände dom första månaderna med mig). Ska det inte ge med sig någon gång?
Jag hoppas att jag en dag kan vakna upp efter en natts sömn utvilad, Jag väntar..

Svartsjukans dåliga sida..
Vist kan det va gulligt med lite svartsjuka, en sotis pojkvän eller flickvän är ju lite charmigt men när det går så långt att du inte längre har kvar dina vänner har det för länge sen tappat sin charm..
Jag blev nyligen borttagen av en gammal killkompis på facebook (eller av flickvännen snarare), (Till saken hör att vi aldrig petat på varandra och aldrig haft en tanke på det heller).
Tänk då att tjejen som jag inte känner skickat en vännerförfrågan till mig, gillat varenda statusuppdatering jag gjort & tillochmed tipsat mig om jobb. Trodde helt klart det va en gullig tjej och har försökt va trevlig mot henne (Kan man va annat än en toppentjej med honom till pojkvän trodde jag?). Jag hade kanske haft lite förståelse om hon tagit bort mig från sin facebook istället för att ta bort mig från hans (det är ju faktiskt henne jag inte känner), Och sen skulle jag ha mer förståelse om svartsjukan fanns där när jag va singel. (Vilket va över 1.5år sen).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0