lusten..

Lusten till att skriva..

Luste har försvunnit en del. Och även så tiden. Jag hinner inte, Jag orkar inte..

Tänkte ge er lite inblick i min vecka som varit:

Måndag: Sista dagen på nedervåningen på LB, nu mera är det långvik på storbarn som gäller! Heltid känns klockrent! Pengar, pengar! Lite skillnad att leva på två heltidslöner än 1½ som tidigare!

Tisdag: 11Maj, en dag då tankar och känslor bubblade runt. Tillbringade största delen av dagen på olycksplatsen & vid graven, Avslutade kvällen med mat med Brorsan & Linda.

Onsdag: Jobb 07-16.30 , Landade direkt i sängen när jag kom hem, finns ingen energi  till mer än jobb just nu (Om ens det). Vaknade mitt i natten och slet snabbt på mig kläder och sprang (Ja jag som inte orkar springa mer än till busshållplatsen precis här utanför, Sprang!, Räddsla ger än krafter man inte viste fanns) ner till sjukhuset för att finnas och stötta, Blev ensam kvar mot slutet och gick inte förän han fått morfin och somnat..

Torsdag: Huvudvärk , hjärnspöken och sängliggandes. Robbin va och fortsatte bygga på armen.

Fredag: Jobb 07.30-14.15 , världens lugnaste dag då det va en klämdag. lika mycket personal som barn i princip. På kvällen kom Malin och Henke upp, Vi gick ut o käka på Crazy Town (Älskar deras oxfilépasta) och hyrde sen ett gäng rullar och landade på soffan, hann också planera lite inför när vi ska åka ner till Götet om ett par veckor.

Lördag: Vakna till solsken, slängde ihop lite frukost som vi hade som färdkost i bilresan upp till landet. Där träffade vi hela min familj (Nästan) där vi alla slet med saker som ska göras. Fasiken va bra det kommer bli, Ser framemot kommande somrar med alla nära och kära där uppe. Vi grillade självklart också och Lillkillen fiskade. Va en sjukt bra dag och fick tillochmed lite färg på axlarna! Kvällen tillbringade jag halvdöd på soffan medansjag skickat ut R med kompisarna för att ha lite kul. Jag har verkligen bara halv energi nu, Efter en halvdag är jag helt slut!

Söndag: Vaknade av ryggmassage, slumrade till och njöt, vaknade av färska baguetter (precis som jag vill ha dom) som frukost på sängen, Mums. Följt av ytterliggare ryggmassage! Om jag har det bra? Skoja inte!
Har också hunnit med att köpa "Rolls Roys" dammsugare (Som försäljaren sa) så nu kan vi/jag dammsuga med stil här hemma.
För mig har alltid en dammsugare bara varit en dammsugare men den här kommer bli min bästa vän! Dags att kasta ut våra gamla billiga dammsugare nu med andra ord!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0