kändes så bra..

Underbara jeans..

Blev överlycklig när jag märkte att jag faktiskt kom i mina gamla jeans fortfarande, Ja nog satt dom lite tajt men det gick att stänga knappen. Sprang runt och rörde mig, ja antagligen lite för mycket och helt plötsligt gick det inte längre. Dom sprack, Tur att jag va hemma!
Så nu får det helt enkelt va så att det som är extremt trångt o tajt får ligga på hyllan tills det passar igen..
Tråkigt att det va mina favoritjeans bara!

Idag blir det en sån där tråkig, städa röja och förbereda inför veckan-dag.
Måste ha både frukost och middags-mat hemma till alla dagar, städat och tvättat, diskat och nybäddat.
Har ju ingen ork till sånt till sånt plock i veckorna.

Är nu galet irriterad också, planerna för midsommar var klara.
Först ner till Björnlunda för middag på dagen hos mormor som alltid, förbi Pontus och tända ljus och sen vidare till Åker där det blir grilla och umgås hela kvällen.
Men nu fick jag reda på att middagen hos mormor inte blir förän efter kl 16 eftersom att alla ska rätta sig efter en persons vilja och behov.
Men då får det helt enkelt bli så också, Åker helt enkelt bara förbi min älskade Pontus i Björnlunda och sen vidare till Åker! Jag anser inte att jag och resten av släkten ska anpassa oss efter en person. Så får helt enkelt ringa och säga att Jag och Robbin inte tänker komma längre!
Första midsommar utan mormorbesök men så får det fasiken bli, För nu är jag sur!
Varför kan inget anpassas efter oss andra? Vi är flera stycken som framåt eftermiddagen-kvällen ska iväg på annat galej en bit bort men det har antagligen ingenbetydelse!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0