tisdagsmys

För idag var det Tisdag!

Har fått ny grannar i lägenheten ovanför, En hel elefantfamilj med enormafötter som trampar fråntidig morgon till sent in på kvällen. Välkomna, eller?
Vaknade iallafall imorse av att klockan ringde, dags att stiga upp för att ta sig en promenad till stan för ett möte med Magnus. Det gick bra och va bara ett par funderingar. Han kom väl fram till ungefär samma sak som jag redan gjort (Att gravida inte är så "heta" på arbetsmarknaden).
Han tyckte däremot att jag än sålänge inte såg gravid ut (Huah?, Öppna ögonen karl!).
Efter mötet så tog jag en banan i väntan på Elin medans två pundare satte sig brevid mig och började deala droger, Mysigt så där på morgonkvisten!
Blev sen en lång frukostfika och därefter bankbesök för att spärra mitt kort.
Att det va lång kö där en del av oss fick vänta i 30-45min medans andra kom in, gick fram och fick hjälp direkt gjorde mig fan arg! Vad va poängen med min kölapp om alla som kom efter och inte hade någon lapp (Maskinen gick sönder under tiden vi köade) fick gå före. Irriterad gick vi tillslut fram till disken (Samtidigt som en annan liten kossa tänkte gå förre mig IGEN) och tantjäveln där bakom va inte trevlig för fem öre! En riktig bitterfitta som inte borde jobba med service! Tummen ner för henne.
Fick sen skjuts hem där det genast började städas. Tog tag i balkongen också och nu är den riktigt mysig!
Har på kvällen träffat Jossan en stund då hon va ute o gick med vovven och sen därefter kollat Allsång och morden i midsommer med Robbin.. En mystisdag med andra ord!
Och bäst av allt, Vi har fått en lägenhet. En tvåa på 73kvm så i helgen blir det att åka och titta så tycker vi om den lämnar vi Södertälje (Med lättnad för lillgrodan men samtidigt sorg då jag faktiskt börjat trivas riktigt bra).




Sa jag att jag gått in i v.22 nu, Så med lätta steg närmar vi oss lillagrodan som redan nu är över 25cm lång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0