Midsommar

Midsommar - Nyktra vs onykra..

Midsommarafton blev det fläng hit och dit. Efter att inhandlat en halv butik med blombuketter blev första stoppen hos Robbins mormor och morfar där vi åt Jordgubbar och glass innan vi begav oss vidare till Björnis där det va midsommarmiddag med släkten, därifrån tog vi oss upp till Pontus grav och därefter till farsan för att önska glad midsommar.
Kvällen tillbringades sen med syskon och respektive i Åkers där det blev grill-middag, godsaker och kubbspel.
Halva gänget av oss va nyktra och andra halvan drack. Önskade just den kvällen att jag kunde få dispans och få shota, smutta vin, kedjeröka och sjunga snapsvisor alldeles för högt. Men här är det inga undantag och jag slipper åtminstone baksmällan..
Blev även chafför under dagen. blev ett par turer fram och tillbaka under dagen och på natten tog jag min fulla, rastlösa karl och åkte hem..
Helt klart min lugnaste midsommar på många år men den va mysig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0