Hockeytorsdag & filmfredag




Igår (Torsdag)
va det upp med tuppen som gällde. Fick skjuts av grannen in till Gnesta, Han va så glad att han fick lite pratsällskap en stund, En riktigt trevlig man. Känner mig nästan tvungen att berätta för er om en av dom första gångerna jag såg honom. Han stod då vid sin bil och hade blod i hela ansiktet, han hade själv inte märkt nånting men han hade skurit sig när han meckat och såg ut som om han blivit attackerad av en galning.
Hur som helst blev det tåget från Gnesta, en sväng till Coatchen för ett litet möte. Jag tog en sväng på stan för att inhandla lite småkrafs. Hittade en Skinnkjol på Rean som jag inte riktigt kom underfund med om den va snygg eller ful så den fick helt enkelt följa med hem. Blev lite andra budget köp också innan det bar av till Järna.
Tillbringade dagen hemma hos Robbins mamma tills han slutade jobba och vi då allihopa (Hela Robbins familj) begav oss mot SSK-matchen. (Min första någonsin) Blev förvånad över att jag själv faktiskt tyckte att det va riktigt roligt med Hockey. Kommer defenitivt göras om!
Kvällen fortsatte med en öl hemma hos Martin, blev lite kortspel och förstås hockeyspel för grabbarna.
Sov sen över hos Peter och Jossan där Peter och Robbin somnade till Funny People medans jag fick se klart den i min ensamhet..

Idag (Fredag) va det tidig uppgång (IGEN) för att hinna ta oss hem tills Robbins möte i Gnesta började. Jag tog tillfället i akt att ringa läkaren och boka tid också, va minst sagt på tiden. Håller alla tummar jag har för att det finns en lösning på min smärta.
Dagen för min del har sen tillbringat åt att små dona lite här hemma. Har i princip skrubbat hela badrummet med en tandborste (Okej nu överdriver jag lite grann)..
Robbin har jag knappt sett röken av på hela dagen, förutom när han och Tobbe va hemma en sväng för att lämna lite gotti till mig.. Bestämde mig för att köra en hemmakväll eftersom det inte växer pengar i min trädgård..
Men helt ärligt så känner jag att det inte gör så mycket att va ensam hemma. Ganska skönt att bara rå om sig själv.
Har tagit mig ett skönt fotbad och allt som hör till med smörjning, skrubb, nagellack osv. Mysigt med babylena fötter..

På en dag lyckades nu Sessan att ha ihjäl min sista Giraff (Hade två prydnadsgiraffer) så nu är hon massmördare kan man säga, Robbin lyckades att ha sönder kattlådans dörr så stackars sessan får nu gå på toa med dörren öppen. Han lyckades ett par sekunder senare ha sönder locket på tvättkorgen..
Det roliga är att den killen kallar mig klumpig.... :D


 



Puss & Kram på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0