hans namn

Onsdag - HANS NAMN






Jag har världens mysigaste kille tät intill mig. Det bästa han vet är att ligga i fosterställning mage mot mage med mig och bara mysa! Ibland öppnar han ögonen för att försäkra sig om att jag ligger kvar (Som om han inte skulle märka om jag gick lixom). Det här är väll den närmaste känslan av att vara i mammas mage han kan komma. Jag förundras mest över att den stora grabben som nu ligger tättintill mig fast utanför magen för 12dagar sen låg innanför.. Hur fick han plats?

övert till lillens namn, Vad heter han och varför?



Hugo Pontus Boppa Jenssen Björk
Ett långt namn blev det.
Hugo är tilltalsnamnet på vår pojke & det är ett namn vi efter mycket bollande kom fram till medans lillen låg i magen. Robbin va tvärsäker och jag lite mer "Ja vi får väl se" men när han va ute hos oss va det ingen tvekan, Det var en Hugo! (Både jag och Robbin har namnet i släkten sen långt tillbaka vilket gör det lite roligt!)

Pontus
heter han efter min bror & det va otroligt viktigt för mig att han skulle heta det. Även om Pontus inte finns hos oss på det sättet som jag skulle vilja så vet jag att han är här, att han finns hos mig och min son.
Min bror var och är en av dom viktigaste personer i mitt liv och jag vill så gärna att Hugo ska förstå det.

Boppa
heter han efter sin farfar & det va en del prat framochtillbaka vad det skulle bli för namn men då Robbins pappa kallats Boppa istället för sitt riktiga namn så kändes det självklart för Robbin och det finner jag mig i.

Jenssen
är Robbins efternamn som han gärna för vidare
Björk är mitt efternamn som jag har lite svårt att släppa (Även om jag avskyr dubbel-efternamn)!



Kommentarer
Postat av: AC

Det va så lite så:) Ni har ju fått en sån fin liten pojke!! Vet inte om du vet vem jag är men jag bodde ovanför dig när ni bodde vid Tomteborg:)Lr jag tror att det va ni ifl :P Är ju tillsammans med Malin Lövströms lille bror ( Är via henne jag hittat din blogg:P ). Kram

2010-12-22 @ 14:22:30
URL: http://anncatrindahlin.blogg.se/
Postat av: felicia

fällde en tår över det superfina i att du döper honom till pontus. Det känns så självklart och så otroligt vackert! Är säker på att han är stolt som en gris däruppe över din perfekta son! <3

2010-12-24 @ 00:41:45
URL: http://majafelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0