vilka vändningar..

Vad livet vänder snabbt..

För två år sedan
 gick jag mörbultad och sjukskriven efter min bilkrasch, bode hemma hos mamma och drack på tok för mycket alkohol och åt för lite mat för att vara hälsosamt.
Umgicks med folk jag idag inte har någon kontakt med och gjorde många märkliga val.
Hade myror i brallorna och kunde inte tänka mig att sitta hemma en kväll, Ne inte ens en vardagskväll.
Oavsett om jag gick på starka värktabletter så skulle jag ut och träffa folk..
Jag va otroligt egocentrerad och brydde mig inte om något!

För ett år sedan bode jag med Robbin och vår katt Sessan i en lägenhet utanför Björnlunda.
Jag drack nu helt plötsligt inte märkvärdigt mycket och uppskattade mysiga hemmakvällar eller ett par glas med vänner (utan krogen). Jag sa upp mig från ett jobb där jag inte trivdes och började tänka i nya banor i livet.
Jag började nu se en framtid och inte en ensam sådan..

Nu bor jag i en lägenhet i Södertälje med Robbin och katten Sessan. När vi bott här i drygt en månad fick vi det chockande beskedet att jag va gravid. Robbin viste vad han ville & när den värsta skräcken lagt sig hos mig (Jag är fortfarande Livrädd i mellanåt) valde vi att behålla lillen i magen och bilda familj.
Vi skriver i veckan på kontraktet för vår nya lägenhet i Åkers styckebruk där vi flyttar in i Oktober.
I december kommer vår bebis till världen..

Om någon sagt till mig för ett par år sen hur mitt liv skulle se ut i dag skulle jag antagligen skratta..

Men så jävla glad jag är över att jag har det som jag har det nu.. Jag kan verkligen se tillbaka på livet för två år sen och se hur roligt jag hade det men fick jag välja så skulle jag inte gå tillbaka till det livet.
Det är ett för länge sedan avslutat kapitel och nu längtar jag tills jag får påbörja ett nytt kapitel i Åkers, med Robbin och vår lillknodd..

Tack underbara svärmor för bidraget idag. Underbart att vi har sån hjälp och stöd av våra nära och kära!


Kommentarer
Postat av: pernilla

De va så lite så,jag kommer alltid att finnas för er alla tre,vad som än händer,jag är så glad för eran skull!! Och min egen som får äran att bli farmor <3

2010-08-02 @ 22:47:11
Postat av: Karolina

Fy fan vad glad man bli av att läsa det här johanna!

Önksa dig all lycka i framtiden med det ny tillskottet kommer vara det bäsat som har hänt dig!

Stor grattis

2010-08-03 @ 17:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0