Tisdag!

Har idag drömt om min pojkväns familj, Va en skum dröm, hans syster gick alltid i snickarbyxor och så hade hon kort hår och va typ 12 år, men det är helt okej i jämförelse med att jag hade tandställning och att Robbin drog ut varenda tand på mig för att han inte gilla den..
Ja, ni ser hur man har det? ;D

Nu har jag lovat bort mig till min mor, hjälpa henne med trädgårdsarbete (vilket inte är min starka sida) men alltid kul att få hjälpa till och göra nåt vettigt med sin dag.
Är så förbannat trött på att sitta framför datan och söka jobb.. känns helt meningslöst när man inte får nåt iaf!



Jag måste bara berätta att jag såg på svt igår där dom sände "Fallet" , Ni vet om pappan som sköt ihjäl en pojke och skadade en som trakaserat och mobbat familjen ett tag (Rödebymordet).
Man får så lätt en bild av hur sakerochting gått till när man läser tidningen och man svartmålar en person direkt!
Fick faktiskt en annan syn på just den här händelsen efter att sett den 45minuter långa filmen om just detta!
Jag tycker absolut pappan gjort nåt fruktansvärt hemskt, nåt som man bara inte får göra!
Och jag tänker på familjen till pojken som gick bort och hans vänner förstås!
Men hur skulle man själv reagera? Kan någon ärligt svara på det?
Erat barn, kött och blod vågar ni knappt släppa ut från hemmet av räddlsa för vad dom ska kunna göra med honom, ni vågar knappt gå ut själva osv!

Se filmen så tror jag att ni (precis som jag) får två sett att se på den här händelsen!

Det va egentligen ett bussträck, tonårsbus som slutade i tragedi just den kvällen.
Men det ingen förståt är att det redan va en tragedi för familjen som blev utsatt
!


Kommentarer
Postat av: Anna.

Haha snickar byxor kort hår och tolv år, haha, tack för den :D

2009-10-20 @ 20:35:58
URL: http://lilljenssen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha det va din grej Anna ;D .. men va glad när jag vakna och insåg att du va dig själv igen :D

2009-10-21 @ 11:44:35
URL: http://johannabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0