Städtagen!

Har i helgen vart i städtagen minst sagt. (det är ju tur att det inträffar en gång om året iaf)

I fredags ville Robbin gå och sova tidigt (att han inte kan sova utan att jag ligger brevid och är knäpptyst är fruktansvärt) eftersom han skulle jobba hela helgen.
Jag respekterar det och tycker att han är grym som jobbar o står i för att vi ska kunna leva (Ja, jag räknar tyvärr in mig där). Men just denna fredag funkade helt enkelt inte,
Att gå hemma utan jobb får en verkligen att må piss, man får chansen att tänka på vad man förlorat i livet och vad man inte har. Man hinner fundera över hur bra allt går för folk runt omkring.
Dom har jobb, pojkvänner, hus, barn, förlovningar, pengar, bilar, fina hem, mycke vänner och inte minst ork till livet.
Ja så för mig som väldigt lätt och ofta kommer ner i mina svarta hål är det här med arbetslöshet, inga pengar och att bli lämnad med mina tankar fruktansvärt!
Så i Torsdagsnatt drog jag ut o sprang i regnet, behövde få komma bort, satt på en sten i säkert en timme och kollade vad regnet gjorde med omgivningen.
På fredagen sov jag till 17.15 (Deprimerande JAG VET), Men att sova bort alla jobbiga tankar funkar rätt bra. tills man måste gå upp och ta tag i sitt liv. Så Robbin drog upp mig ur sängen och fick mig på humör.
Så när det va dags att sova vid 22-tiden va jag helt enkelt inte trött alls, så blev storstädning och sen vid 03.30 åka till Södertälje med mamma och hämta hem lillebrorsan.

Rensade ur bland lite kläder, en hel del skickades iväg till insamlingen (Röda korset eller vad det är).
Jag är ingen samlare i det stora hela, har väldigt lätt att kasta saker (Finns ju personer som sparar på alla "bra att ha saker", jag är inte en av dom) Men när det gäller kläder är det svårt, varenda plagg har en lång historia bakom sig..
Hittade iaf åtta par Jeans som jag faktiskt kan ha, När man är pank så kan man bara rota sig in längst in i garderoben och hitta gammalt börtglömt som är helt okej :) .
Grymt, är som nytt ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0