Min ängel

3år & 5månader . Det är så länge sen på klockslaget jag förlorade dig.
Min bästa vän, min 11månader äldre storebror, han som lyssnade när jag grät och fick mig att inse att jag va värd mer än att ligga och gråta över människor som inte förtjänade mig..
Han som två veckor innan han togs ifrån oss övertalade mig till att inte ge upp skolan, att kämpa på, Han viste att jag skulle klara av det.
Han som fick mig att känna mig bäst, att jag skulle klara allt.
Pontus kommer alltid va min bästa vän, När allt känns piss kan jag sitta i evigheter och bara titta upp mot himlen bortom alla gärden där man skymtar Kyrkan där du nu ligger.

Jag har blivit en bitter människa, en människa som kan missunna andra människor lycka. Kan bli arg när jag ser syskon som har jätte fin kontakt. Jag blir arg och avundsjuk!
Jag blir arg när jag ser syskon som knappt håller kontakten, som aldrig skulle tänka på att tillbringa tid ihop när dom inte måste. Det gör mig arg att dom som har kvar varandra i livet inte tar vara på varandra bättre!
Jag vet att det är lätt för mig att säga, för ni - HELT ÄRLIGT - förstår faktiskt inte.
Ni kanske har förlorat en farmor, morfar, eller en bekant? (Ja, och då helt plötsligt förstår ni vad sorg är).
Jag säger inte att det inte är sorg att förlora en farmor eller någon annan äldre släkting (Jag har förlorat både farmor och farfar) så jag vet att det känns trist och är riktigt jobbigt det med men dom levde 65 och 73år längre än vad min bror fick leva.
Dom hann få barn, barnbarn och barnsbarnsbarn, dom han både vara barn, tonåringar, vuxna och åldras.
Dom fick sIN tid att se världen, tid att bestäma vad dom ville göra med sina liv.. Dom hade all tid i världen.
Pontus hann aldrig komma förbi tonåren, han hann aldrig avsluta sina studier. Han fick inte tid att uppleva och se allt han drömde om! Det är orättvist!

Jag är bitter över dom människor som lekte med våran sorg & på Pontus bekostnad. Dom som satt och snackade skit om att det var Pontus fel (Ni var inte där, det va vittnen som vittnade falskt i rättegången mot Pontus), Folk som gick ut med att dom va Pontus jätte nära trotts att dom kanske enbart träffat varandra på någon fest, tillochmed folk som Pontus inte tyckte om va helt plötsligt hans bästa vänner.. Det är så fult att vilja få uppmärksamhet på andras bekostnader!


Jag kan bara säga att han då, nu och föralltid är min bror, bästa vän och den jag litar på mest!
Älskar dig fruktansvärt mycket och ser framemot den dagen då jag åter dig får se <3






Finns bara smärta, en smärta jag inte önskar någon../Lillsis


Kommentarer
Postat av: Lillan

Hejsan! Måste säga att jag vet exakt vad du går igenom. Min bror dog för 4,5 år sedan ( Jag är 23 år nu och han var 1 år yngre ) Vi stod varandra närmast har även två systrar ( varav ena 6 andra 10 år äldre än mig ) till vilket jag idag bara har kontakt med den ena. Den andra har vänt mig helt ryggen. Inget jag valt men heller ingen jag skulle vilja ha kontakt med heller efter allt hon ställt till med. Hela familjen är ett enda kaos pga henne. Det är inte alltid rätt att behålla ett syskon oavsett hur den beter sig tyvär. Det tråkiga är att hon inte ens stod nära vår bror det var hon och jag som stod nära men nu finns hon inte kvar alls mer än för vår mor och far.

2009-10-11 @ 19:09:59
Postat av: Johanna

Jag beklagar att du misst din bror, det finns inget väre som kan inträffa en familj än dödsfall..

Jag förstår vad du menar med att familjen är "kaos" , det blir så när det händer såna här grejer, jag vet !

Sen kan jag förstå att det finns fall där syskon splittras med tiden, finns syskon som är jätte olika som helt enkelt inte får nåt utbyte av att umgås med varandra. Bara svårt för mig att förstå det som älskar mina 4syskon så otroligt mkt, dom är mina bästa vänner oavsett om vi är i olika stadier av livet (då det skiljer 10år mellan den yngsta och äldsta) så skulle vi aldrig vilja eller kunna göra varandra nåt ont.

Hoppas du håller kontakten med din andra syster iaf och att livet för dig blir fint. kramar*

2009-10-11 @ 21:10:01
URL: http://johannabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0