- Mannen i fönstret?





Igår morse efter att Robbin åkt till jobbet vid sju tiden hände något jag inte riktigt kan släppa. Jag ska inte säga att det hände då jag egentligen inte vet om det är min fantasi som spelade mig ett riktigt otäckt spratt.
Jag somnade om när han pussat mig hejdå för några timmar och vaknar att att det prasslar i buskarna utanför mitt fönster (Jag bor på nedervåningen och har ett fönster som man ser rakt in i lägenhet, säng, soffa, kök ja rubbet). Jag öppnar försiktigt ögonen lite grann och ser en man stå utanför, tryckt mot fönstret och tittar in (Jag vet precis hur den här snubben ser ut fortfarande idag), Jag stänger snabbt ögonen igen för att han inte ska se att jag sett honom då jag va rädd för konsekvenserna.
När jag sen några timmar senare tänker på händelsen vet jag fortfarande inte om den inträffat?
Stod den här mannen utanför fönstret och titta på mig när jag sov eller va det en dröm?

Nu imorse så fort robbin åkt till jobbet strax efter sex kryper paniken över mig, jag vaknar av att det är någon som nyser (låter som det är någon inne  i lägenheten), hör sen hur det prasslar i buskarna precis utanför mitt fönster och hör sen en nysning igen. Jag ligger som förstelnad kvar i sängen, vågar inte röra mig (hade kvällen innan dragit ner persiennen för säkerhetskull). Skickar iväg ett sms till Robbins tvillingbror eftersom Robbin själv inte har någon mobil och ber honom säga åt Robbin att ringa mig så fort dom ses. Han ringer mig, pratar med mig ett tag och lugnar ner mig. Blev tv tittande tills det blev ljust ute och jag då vågade somna om en timme.

Jag har aldrig varit en sån som vaknar av småsaker, aldrig varit rädd eller speciellt lättuppskrämd och alltid somnat om på studs och sovit som en gris efter att Robbin gått till jobbet.

Är det någon som smyger omkring utanför mig om morgonen ? va det en man som tittade in genom mitt fönster när jag sov?

Nu önskar jag mer än något annat att jag bodde på 12våningen utan ballkong, med dubbla lås och snubbelsnöre utanför ytterdörren!


/En trött Johanna


Kommentarer
Postat av: Heléne

Tack själv underbaring. Men hoppas Du tänker på vilken stark tjej Du är när allt är tungt!! Naturligtvis måste vi hålla kontakten, internet är bra när man är en bit bort=)

Ta hand om Dig och låt inga äckilga konstiga män stirra in i Ert fönster! Vad är det för sjukt egetnligen?! Ush vad otäckt! Ta hand om Dig.

Mången kram!



ps, slutar vid 15 i gnesta på mån och kanske hinner med en promenad efter det, intressant? Kram!

2009-10-23 @ 20:31:31
URL: http://lost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0