Helgen!

Fredag: Kusinen Jessica hade fyllt år dagen innan så Fredagen tillbringade vi genom att fira henne.
Det bjöds på otroliga bakelser som hennes pappas sambo bakat, aldrig sett något liknande NÅGONSIN!!, glögg, Tårta, ost, kex, frukter, morötter, dip och Vin. Satt och vräckte i oss och pratade om allt och inget i flera timmar. Trevligt när släkten träffas allihopa (eller dom som kom).
Av mig och Robbin fick Jessica en parfym, läppglans, badgrejer(badsalt,badskum,bodylotion,duschkräm) och ögonskuggor. Tror hon blev nöjd :) .
Efter kalaset hemma hos moster begav vi oss hem till Jessicas lya där vi tog ett par glas och snackade skit i väntan på att John och Anna skulle komma förbi och gratta Jessica, vi åkte sen med dom till södertälje med ett stopp i Järna där vi hämtade min lillebror sen landade vi hemma hos Peter en stund..
Kvällen va trevlig, inte allra minst hemma hos Lena..
Tack alla!

Lördag: Vi vaknade (eller jag vaknade) framåt elva-tolv och gick då upp för att ringa efter hemkörning.
Pizzan va helt okej trotts att det inte är den bästa pizzerian i Gnesta men med servicen hemkörning fick det bli dom! Efter att ha tänkt gå på bio eller ha en myskväll hemma bestämde vi oss istället för att umgås med lite vänner istället. Efter att gjort oss redo för att kliva utanför dörrn hamnade vi på Kiorren där det blev Jackvegas, ett par cider och lite snack med Perra och Peter. Gick sen hem till Jessica där vi delade en flaska vin under lite skratt och prat.
Nackdelen med att bo på landet är väl att det inte är lätt att ta sig någonstans vilket vi återigen märkte av igår, tillslut fick vi tag i en fin person som ställde upp och köra in oss till Gnesta, Vi hamnde hemma hos Fredrik där även Jossan och Micke höll hus. Drack lite, snacka skit och hade det riktigt trevligt.
Jag testade dessväre på en shot med brasiliansk sprit, bara jag pratar om den mår jag riktigt dåligt!
Jag förstår er andra som höll er borta från spriten!
Kvällen slutade med en taxiresa hemåt, som faktiskt slutade billigare en vanligt(100kr hem bara!) berodde förstås på att Jag/vi skällde ut taxichafförn efter noter (ägarn över gnestataxi) då vi behandlats fel och inte fått någon taxi förän Jessicas morsa ringde taxibolaget och bokade en taxi åt oss! Han lovade att det aldrig ska hända igen och att vi skulle få en bra rabat på resan hem (brukar landa på 220-250kr). Jag blev nöjd!

Söndag: Sovit länge, länge, länge. druckit minst 2liter vatten och nu städat av det mesta här hemma. Det är fruktansvärt att inte ha en fungernade dammsugare! blir galen av att behöva krypa runt på golvet för att få golven rena! GALET!
Har också vart hos mormor och fikat med momo och mamma, Mormor vägrade ge med sig och ändra dag så nu blir det våran traditionella middag på Lördag iallafall (Vi tjejer i familjen har alltid ätit hos mormor första adventshelgen i alla år) men eftersom det är mycket annat att fixa med på Lördagen inför festen försökte vi flytta middagen till fredagen istället, vilket va BLANKT NEJ! så nu får jag helt enkelt äta i stressens tid men det ska nog gå bra!
Jag väntar fortfarande på att Robbin ska komma hem, han åkte i förmiddags till sin pappa för att fixa med bilen..
Ganska tråkigt att sitta hemma ensam men samtidigt är jag enormt seg så orkar knappt öppna munnen för att prata.
Nu blir det bädda rent sängen och sen in i duschen för att tillslut krypa ner för en lur innan Robbin kommer hem och vi då ska laga middag och kolla fillip och Fredrik!


Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0