Bu eller bä!

Bu eller bä? Nje, känns snarare som blää just nu!

Väntar på att mamma ska komma hem och hämta mig. Ska åka hem till henne o Emil o ta det lugnt lite!
Bada, äta lunch och bara få vara för mig själv..
Ikväll blir det fira kusinen Jessica som fyller 23år, hoppas hon är lite kryare tills dess bara.
Saknar min underbara vän och granne som nyss flyttat, tomt utan henne här, just när vi fått upp kontakten igen...

Det jag stör mig på mest: Mitt öga som sen i somras är rött efter att jag sprang rakt in i en vas gren (ja eller snarare spjut) som letade sig in i mitt stackars öga! Trodde jag skulle bli blind men ser gör jag ju (ja, lika illa som tidigigare förstås) men ögat har sen den dagen varit rött.. Inte så attraktivt må jag säga!

Satt igår och tänkte på ens vänner, Vart dom bär av och vad som händer med deras liv?
En del trampar snett och en del går det bätre för.
Dom jag beundrar är dom som kämpar, klättrar och klarar det. Jag har ett ett par såna i mitt liv och då inte minst mina syskon! Dom är riktiga kämpar!
Tänkte på Lisa, en gammal, jätte fin vän från gymnasietiden. hon va enligt mig en riktigt bra vän.
Hon vara öppen, rolig, trevlig, smart, pålitlig, stöttande och ja, allt man kan tänka sig att en vän borde va.
Hon va verkligen en underbaring! Saknar henne verkligen,ska tusan försöka få tag i hennes nummer igen, förlorade det när Robbin knäade sönder min telefon som råkade ligga i soffan, trist!
Bor hon i Göteborg nu tro? eller är hon kvar i kalmar? Det ska vi ta reda på :).


Nä nu ska jag plocka ihop sakerochting, vänta på att Mamma kommer, åka förbi Jessica och hämta pengarna som jag skulle ha köpt robbins present för. Han ska få pengarna istället! KUL VA, men det är så han vill ha det!

Jag hade "gömt undan" 2500kr jag skulle betala Robbins present med.
Efter gårdagens tjaffs (ja eller pågående) känner jag att det är bättre att ge honom dom istället, så får han göra precis vad han vill med pengarna. JAG kan samtidigt poängtera att jag lagt undan pengarna för hans skull! Inte min!
Jag la undan dom för att han skulle få en fin födelsedagspresent! Jag förstår inte hur man alltid lyckas göra så fel? 7dagar i veckan, 24timmar om dygnet!
Att jag undanhöll att jag hade dom här pengarna är tydligen en FRUKTANSVÄRD LÖGN NU! Gaah!
Nu blir det hursomhelst ingen födelsedagspresent till Robbin eftersom den skulle ringts och beställas nu på förmiddagen för att hinna komma tills nästa helg. Tråkigt för mig som verkligen ville ge honom den, Tur för Robbin som då kan lägga pengarna på PRECIS VAD HAN VILL!


Största orsakerna till bråk i relationer:

Ekonomin -
Pengar, pengar, pengar, pengar!
Svartsjuka - killar, killar, tjejer, tjejer!
Leverne (hur personen väljer att leva; Alkohol, mat, Droger, sömn) - Olika liv, erfarenheter!
Åsikter, värderingar - Galet va männiksor kan tänka olika!
Datan, Tv;n - Sport? desperate housewives? matprogram? Paradise hotel?
Tidigare liv - Svårt att acceptera varandras tidigare liv!
Envishet - En liten skit grej blir värdsgrej eftersom ingen vill ge sig!

Allt känns så jävla töntigt just nu alltså!

Besvikelse? ilska?

Orkar inte tänka just nu, dammsugarn åker fram! Bästa medicinen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0