Promenad i kärlekens tecken



Robbin fick upp mig ur sängen för en härlig promenad ute på skogsvägarna, efter att ha rullat lite i snön för min del hamnade vi hemma hos mormor och morfar på fika!
kaffe, julmust, julskinkssmörgåsar och safransbullar. Mysig frukost.
Lånade sen Jessicas bil och tog oss in till Gnesta för att hinna med bolaget tills fredag och köpa bingolotter tills ikväll. Jag fick tre, hur ska jag hinna kryssa alla dom är frågan?
Robbin är nu iväg för att fira in julafton med några killkompisar och jag ligger här hemma och funderar på att få i nåt i magen. Blir ingen tjej-uppesittarkväll som jag tänkt, alla är ju så upptagna dagen innan julafton tydligen.
blir istället umgås med mormor, morfar, mamma och Jessica..

  







Juletider, Julafton!

Julen är för mig en mysig helg samtidigt som den är fylld av sorg, tankar och förtvivlan.
Finns nog inte någon som inte skulle hålla med om att julen handlar om att vara med sina nära och kära..
sin underbara familj och släkt.
Jag är inte missnöjd, jag har en underbar mormor och morfar vi firar julen hos med kusiner och en del av familjen. Men för mig, för oss är det ändå en del som saknas.
PONTUS, Pappa och våra andra syskon.
För några år sen firades julen med pappas släkt, hela vår familj & kvällen avslutades hos momo med mammas sida.
Nu är kontakten bruten med pappas släkt, Pontus är inte längre hos oss, Pappa firar på sitt håll och lika så mina andra syskon..
Julen är utan tvivel den jobbigaste helgen på hela året, en helg som jag, om det inte vore för mina underbaringar i min närhet, helst hade sovit bort.

Julaftons schema:

- Kyrkogården för att lämna julklapp och tända ljus hos Pontus
- Till Robbins pappa
- Till Robbins mamma, syskon & mormor och morfar
- Till min mormor och morfar
- Till Graven igen

Den 26,e dec träffar vi mina syskon för att ha minijulafton med dom och systerbarnen..
Pappa vet jag inte om vi träffar alls, tyvärr. ett val han gjort!


Pössss!


Kommentarer
Postat av: Anna.

Riktigt fina kort! Speciellt det på Robbin!

Vi ses imorgon gumman, men tyvärr bara när ni firar samtidigt med pappa, inte när ni åker till mormor o morfar. För då är jag nog hos Pierres föräldrar.. Men vi ses ju när ni träffar pappa. :)

2009-12-23 @ 17:29:32
URL: http://lilljenssen.blogg.se/
Postat av: Heléne





Tänker på Dig i jul vännen, Du vet att jag tycker Du är starkast!

Kramen



2009-12-24 @ 00:09:36
URL: http://lost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0