veckan som varit!

LÖRDAG

Robbin
fick helt plötsligt jobba Lördag så det blev att underhålla sig själv en hel dag igen, Åkte med Emil & George in till bolaget för att ladda upp med godsaker inför kvällen, Dagen flött på med middag hos mamma och ett skönt avkopplande bad. När Robbin sen kommit hem och vi va klara för att visa oss utanför dörren åkte vi in till Gnesta, hem till Tommy. Jag blev inte så långvarig där utan gick istället hem till Jossan på tjejkväll där det fanns en drös trevliga tjejer.
Lyckades med att få ut Maggan på några glas vilket va kul, eftersom det snart va ett år sen sist. 
Blev en trevlig kväll med både tjejkväll, Hotellet och lite efterdricka hemma hos oss.
En kväll som bjöd på mycket skratt & trams, och även en kväll då två av mina fina flaskviner gick åt..

SÖNDAG

Att jag och Robbin inte kom upp ur sängen förän efter kl 17.00 den här dagen är inte så förvånande med tanke på natten innan.. Man tänker vareviga gång, var det värt det? Men just den här gången va det faktiskt det,
hade en bra kväll så då tar jag gärna eftersmällen.
Våra magar skrek efter Pizza och cola, det va bara att lyssna och ge dom det dom krävde.
Buss till Gnesta och sen blev det moffa framför tv,n hela kvällen.
Såg den nya (Ja för mig NYA) filmen Skicka vidare, och jag blir galen på mig själv att jag missat den i alla år. Tur för mig va att jag samtidigt va helt inne i ett mobilspel annars hade jag gråtit ögonen ur mig.. 
En ultimat Söndag helt klart!


MÅNDAG

Robbin va ledig från jobbet och åkte med Micke och deras pappa upp till min pappa för att lämna nåt, jag stannade hemma, ansåg att det var nödvändigt att röja lite efter Lördagens nattgäster.
Robbin som blivit duktig och börjat gymman (JÄMT tycker jag det känns som) åkte direkt från min pappa till gymmet och precis när jag började känna mig lite för ensam ringde Jessica och erbjöd mig att följa med henne och lilla madde till Hem ljuva hem i Järna för att handla julklappar.
Hade aldrig varit där och tog min chans att lämna röran hemma en sväng.
Inga direkta inköp blev det men en utflykt blev det allt.

TISDAG

Vaknade på förmiddagen av att klockan ringde, Knappa Snooze ett par gånger för mycket och stressade sen upp för att hinna med allt innan bussen gick som vi skulle ta oss mot Södertälje där jag skulle till min Jobbcoatch och sen handla julklappar och äta middag med Robbin.
Mitt i tandborstningen ringde Jessica, hon va uttråkad i väntan på att få hämta Erik på dagis och frågade om hon kunde komma upp en sväng. Självklart! Sagt och gjort..
Passade nämligen så bra med tiden att jag och Robbin kunde åka med henne upp till Södertälje efter att Erik lekt av sig på dagis.
Dagen blev mysig med ett bra möte, en del julklappar och en middag i Södertälje, kvällen hemma fortsatte med tv och lite tråkiga och otroligt barnsliga tjaffs mellan mig och Robbin.
Ibland undrar jag verkligen va vi håller på med när vi bråkar, vi retar upp varandra så oerhört i flera timmar som både innehåller skrik och gråt och sen räcker det med att vi säger "nu glömmer vi det här" så är det helt plötsligt bättre än aldrig förr, är det inte märkligt?
Jag är glad att vi hursomhelst kan glömma, förlåta och gåvidare.
Han är ju den person som jag inte trodde fanns, det jag vill leva resten av mitt liv med.

ONSDAG

Efter att vaknat vid 05-tiden och pussat Robbin hejdå innan han åkte till jobbet gosade jag in mig i täcket och hoppades att det skulle dröja länge innan jag vaknade igen av att min klocka ringde.. Ett par minuter efter det hoppade jag till av ett riktigt muller, det lät som en plogbil stod brevid mig i sängen och va beredd att köra över mig. Nu va det ju som tur va bara Robbin som garanterat väckt alla våra grannar kl 05.00 med ett billjud som heter duga! Jag tror inte man ska ha en bil med hål i avgasröret om man är en tidig uppgående människa med grannar & speciellt då inte om man tänker stå i 5minuter utanför med bilen på, tur att det är Mickes bil!! 
Undra om det va pga. bilvrålet på morgonen som grannen bara muttrade fram ett hej idag när jag mötte honom när jag kom hoppande som pippi långstrump i snön? Jaja!
Dagen fortsatte med julstädning, ja riktigt storröj i hela lägenheten, snöskotning (sånt man får göra när man bor på landet), julpynt, satte åtminstone upp julstjärnor i alla fönstet och byte blomkruckor till röda istället för dom sommriga med blommor.
Dagen har flytit på riktigt bra och nu sitter jag här och knappar lite försiktigt medans Robbin sover på soffan..

Dags att göra honom sällskap!

Krams!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0