Kärlek & Snö




Fredag va det som jag sagt tidigare ett julbord jag skulle hjälpa till på! Gick väldigt smidigt och bra och riktigt kul att göra något vettigt. Ett glatt gäng jag jobbade med så tiden flög iväg och helt plötsligt va det kväll och vi va klara för hemgång. Kvällen va tänkt att den skulle användas till en utgång i stan men eftersom både jag och Robbin va helt slut valde vi att bara åka in till Fredrik i Gnesta o mysdricka lite, Blev en relativt tidig hemfärd och va underbart att vakna på Lördagen och inte va bakfull. Det gillar vi!
Lördagen va det en planerad bio och mys i stan, såg filmen 2012 som vi båda tyckte va riktigt bra, jag blev som vanligt helt tagen av filmen och tackade gudarna för att det slutade som det gjorde, annars hade min kväll varit förstörd. Jag är en riktig mes när det gäller sorgliga filmer.
Vi tog oss ut i snöovädret och begav oss hemåt. Köpte den nya Wallander filmen och va bereda att slänga oss på soffan under ett par filtar o bara ha det bra. Men när vi kom hem möttes vi av en mindre välmående katt! Sessan va helt blött på magen av var och hade jätte ont. Gud va ont det gör i hjärtat när ens djur inte mår bra.
Fick tag i Linda (som arbetar på vetrinärkliniken där vi för 11dagar kastrerade Sess) som gjorde mig ganska lugn, hon sa att den stora hårda bölden på magen antagligen va en varböld och att så länge hon äter, dricker och är som "Vanligt" är det inget akut. Så nu är det doktor Johanna med assisten Robbin som får trycka, klämma och göra rent tills imorgon då jag åker in till kliniken med henne.

Idag har det varit en helt vanlig söndag, fast lite roligare!
Har varit ute i snön o kollat runt, underbart vad vackert det är, tog en utflykt på ett par timmar och bara hade det mysigt ihop! Såna här helger man behövs ibland. Efter den där tråkiga Hockeyn beger vi oss för att köpa Pizza och sen landa framför tv,n!
För ikväll är det första avsnitten av Anna Ankas jul ! Går ju bara inte att missa!




Min lilla julklapp jag fick av Stickan efter julbordet i Fredags, Mums!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0