juldagen.

Juldagen..

..Juldagen va planerar med Richard och Linda, Trivs verkligen i deras sällskap (Vore ju iförsig tråkigt annars eftersom det är min bror och hans flickvän). Richard kom och hämtade mig och Robbin och vi begav oss sen mot Åkers (vilket tog två timmar, kändes som det iaf?) Ett stopp i Gnesta för att inhandla dom där livsviktiga giftpinnarna man bara måste ha när man dricker och ett gäng redbull hamnade i brorsans korg.
Efter det blev nästa stopp i läggesta där vi skulle hämta pappa för att köra honom hem..
En väg som mer va för en isprinsessa än för än bil och efter att ha fått vända ett par gånger för att det blivit missar i planerna va vi äntligen framme i Åkers styckebruk och hämtade Emmy och Ale.
På den långa bilfärden hann vi diskutera "Folk som inte kan dricka i bilar utan att spilla", Jag är inte en spillare i vanligtfall men avstod att dricka under bildfärden eftersom jag bara hade fem Cider och efter det skulle dricka vin. Valde att spara min dryck helt enkelt. Trodde jag ja!
Jag eller någon annan av "passagerarna" har antagligen klackat en cider i påsen som låg på golvet så den goda vätskan låg och simmade på bilgolvet och skvalpade runt i påsen.. Där fick jag för att vara sparsam och en ickespillare!
Men här hade vi inte tid med några sura minner inte, efter en cigg serverades Middagen som va Tacos!
Linda hade lyckats kan jag lova! Eller går det att misslyckas med tacos är väl frågan?
Hur som helst hade vi planer på utgång i Strängnäs, När vi ringde för att boka biljetter (eftersom det va juldagen är det ju risk att det blir fullt, ja!) fick vi veta att det bara fanns 3biljetter kvar (Och vi va 6st) Lyckat!
Vi valde att ligga lågt och eventullt ta oss in till en annan krog senare men så blev det inte.
Kvällen rann på med lite singstar och massa snack och framåt tre gick jag och Linda in i varsitt rum för att dra till drömmarnas land medans våra karlar satt uppe till runt sju.
Morgonen därpå blev det hämtmat för hela slanten innan L & R körde oss hem..
Någon som undrar hur Robbin mådde?
Jag tror iallafall aldrig han varit på bakfull under våra 14månader ihop.. Märkligt!

  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0