BlondinBella & Jehovas !

När jag lästa om denna tjej i Afotnbladet - Tjejen som gjort sig ett namn inom bloggvärden "BlondinBella" - så trodde jag att hon va en helt vanlig 17årig tjej..
Det har sedan dess varit mycket uppståndelse om hennes namn i media så nu ikväll tog jag steget och kollade upp vem hon var.. varför denna uppståndelse?
- Efter två sekunder förstod jag varför det är sån uppståndelse..
Tjejen är inte en vanlig 17åring, snarare ett freak.. Ytterligare en människa vars åsikter, kommentarer och sätt som skrämmer mig..

Att hon redan tjänat -vad som sägs vara- miljonbelop stämmer säkert, men att hon redan -vad som också sägs- under sina 17år gjort av med minst samma belop fast ur pappas fika.

Tycker att det är hemskt synd att det faktiskt finns folk som ser upp till den här tjejen..

Jag skulle helt klart hellre tipsa om - http://bellasuger.se - trotts att jag aldrig gillat sånt (Ja sidan sysslar i princip med ren Mobbning mot denna 17åring)
Men som sagt gillar jag inte det den här tjejen gör heller så !

Jag skulle inte kalla henne affärskvinna iallafall, utan snarare en ung flicka som har kommit någonstans pågrundav hennes fars pengar.. också självklrt, Pga. att hon skriver hel skumma grejer och redan som 17åring pratar om skönhetsoperationer och annat tokigt..

nog pratat om denna unga flicka som kallar sig affärskvinna...


Istället tänkte jag berätta att jag nu under kvällen som sängliggande, läst på om Jehovas vittnen..
Orkar inte föra en diskussion om det här heller ..
Är lite saker som forfarande är oklara i mitt huvud gällande den "tron" men ska inom kort prata med ett så kallat "vittne" så jag får svar på mina frågor..

Och.. Nej ni behöver inte va oroliga, det är mest av ren tristes och nyfikenhet jag gör det här.. jag kommer inte själv bli medlem..

Man får inte röka, dricka eller slåss (vad gör dom på helgerna)
Man får inte ha sexuellt umgänge innan äktenskapet (Dom gifter sig oftast unga vilket man kan förstå)
Man får inte skilja sig (vilket betyder samma partner resten av livet, det gäller att man väljer ed bra än med andra ord)
Man får inte fira några högtider som midsommar, nyår, påsk, jul, haloween osv (Vad ser dom fram emot?)
Man som kvinna är till för att tillfredställa mannen (Nja det där lät fel) Men hon är där som en hjälpreda.. (känns lite gammalt va?)
Man som man bär det stora lasset att försörja familjen.. (Om man inte lyckas med det har kvinnan rätt att "byta"/skiljas, annars är en skilsmässa helt oacceptabelt.)
Om man vill "avsäga" säg att vara med i deras ska vi säga "medlemsskap" så är man inte längre accepterad av andra Vittnen, då även om det är ens familj och vänner!

Trotts allt detta så är deras starka ord att "alla är lika mycket värda" , Hur kan det vara så när Homosexuallitet är helt oacceptabelt inom Jehovas ?

Som sagt finns det tusen frågor jag ska ta reda på nu inom kort.. Jag har har störtkrukan på & är bered på en konflikt..

Blev lite tafatt men måste lägga mig o vila nu igen.. eller ska vi säga sova?


Nattinatti /J.B

image58


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0