barnmorskan..

Nya barnmorskan..

 

Va idag första besöket hos nya barnmorskan. När vi tillslut hittade dit blev vi varmt bemöta och kände oss verkligen välkomna.
Blev mycket skratt och kändes som en mysig stund med mättning, hjärtljud och alla andra vanliga rutiner.
Hon tog mina utslag på störe allvar än tidigare barnmorska och jag har nu fått en läkartid på Måndag för att kolla upp det. Finns en jävel som kliar lite extra och den har förstås blivit infekterad, Inte så fräsch!
Lillen ligger med huvudet neråt och tar upp stor plats i magen (Därför jag kräks när jag äter, det är för trångt för maten.)
Vägde mig också och har gått upp ca. 11kg sen första vägningen vid inskrivningen.
Kände mig helt klart mer delaktig i graviditeten hos den här barnmorskan (Konstigt?), Hon berättade, förklarade & frågade och lät allt ta sin tid.
Jag har en liten fobi (inge stort) för kroppsvätskor av alla sina slag och då även blod och av någon anledning blöder jag som ett djur varje gång jag får ett litet stick i fingret och denna gång forsade det verkligen!

Barnmorskan tror att det blir en liten Lucia-bebis, MEN så länge vill inte vi vänta minsann!

Har nu på kvällen fått i mig lite mat och tänkte faktiskt gå och lägga mig strax, Jag gick ju som sagt upp tidigt i morse!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0