Bakning..

Bakning avslutad..





Jag vet inte vad det är för fel på människan
(mig) som går upp 06.30 frivilligt för att ställa sig och baka?
När Robbin travade upp för att gå till jobbet gav jag mig upp i mörkret för att baka smörgåsbröd (i mängder) och fikabröd.
Det va roligt fram tills dess att bröd skulle penslas, tas ut ur ugn & Glasyr omröras.. Mina armar och huvud hängde inte riktigt med vilket märks på slutresultatet.
Kakorna blev så fula att jag knappt vet om man törs bjuda på dom (Och än så länge har jag inte vågat mig på att smaka) & smörgåsbullarna (Som ska vara runda) såg ut som trolldeg som en 3åring lekt med. Men dom smakade åtminstone gott..

Jag får nog inse att jag mer är en Susan Mayer än en Bree Hodge (Hemmafruarna)..

Nu blir det ett varmt bad och sen vänta in att Robbin kommer hem, Han är snäll och följer med på första barnmorskebesöket idag..

Puss&kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0