Funderingar

Huvudet rullar.. eller snurrar!


Gårdagen va mysig med eldning uppe hos pappa med mamma, pappa, Robbin & lillebror + flickvän. Även syrran och lillkillen kom förbi en sväng..
När vi va genomblötta av regn och när vinden från sjön kylt ner oss ordentligt började vi röra oss mot Björnlunda där det blev middag hos mamma.. Kollade också på vhs från när vi va små vilket jag tyckte va mysigt. Robbin tyckte nog att det va mer åt det tråkiga hållet men han fick stå ut.
Kvällen tillbringades med Godis och läsk framför nya Wallander.. En hel lugn helg med andra ord!

Idag är det en mindre rolig dag, lite huvudvärk och magont kantat med ångest.
Fy va tråkigt det är med såna dagar..
Har "lite" ont i magen angående Tisdag. En dag jag vägrat jobba på under dom senaste åren då det är en dag med mycket ilska, tårar och magont. En dag som tillbringas både på P,s viloplats och platsen där han togs i från oss..
En dag då man återigen känner doften, känner chocken, känner all smärta som under dessa år samlats i ens kropp och själ.. En dag av rent Hat!
Är lite orolig över att dom inte tänker släppa mig från jobbet den dagen (Fast helt ärligt så skiter jag nog i det, Jag tänker inte jobba ändå) Men orkar helt enkelt inte ta en diskussion om det samtidigt som jag inte vill att alla ska veta om mitt privatliv och vad jag varit med om osv..
Får ser hur det löser sig helt enkelt..

Robbin åkte nyss iväg o bowla med några stycken, efter mycket tjat blev jag kvar hemma. Har en sån dag idag då jag inte orkar le och va trevlig. Jag sitter hellre själv o muttrar o tycker illa om omvärlden :P Töntiga jag!

Nej nu ska jag sätta igång Spotify på högsta volym och ta på diskhandskarna!

Jag har förövrigt lite svårt att släppa tankarna på den 90åriga tant som dog då hon fick ett fallande träd över sig i en stor, folkrik promenadpark i Göteborg. Allvarigt!
Hur stor är risken att du som 90åring dör på det sättet? Ja tur att det inte hände henne för 80år sen iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0