panikångest.

vilken dag det blev..


Började jätte mysigt med Jessica på stan, blev ett par saker köpte varav en dress jag köpte som bara blev fulare och fulare desto fler gånger jag tittat på den. Får se om den blir använd eller bara liggandes. Det är just därför jag inte ska handla på Rea, Allt blir enligt mej fynd när den innehåller en realapp så då följer mycket konstigt med hem..
Åkte ut en sväng till Babyland och där Jessica visade hennes blivande barnvagn och jag kände och klämde lite på min. Därefter körde Jessica hem mig och då kom bubblorna. Kände att det va påväg hela dagen, hade svårt att andas i mellanåt och fick sätta mig ner som ett mongo i kön på affären.
Ni som har fått panikångestattacker vet hur otäckt och hemskt det är och tänk er då med en bebis i magen.
Jag får verkligen panik, finns ingen luft och det gör ont, ont, ont, ont!
Tänker på Grodan som måste få luft och desto mer jag kämpar desto väre blir det.
Robbin är förstås grym i dessa lägen också! Stöttar, lugnar och får mig att kunna andas igen.
Det är dessa hormoner som spelar mig ett spel. Kan säga att det är ju tur att man inte vet innan hur dåligt man ska må i 9månader! Det är självklart värt det i längden men att må så här i flera månader till får mig att vilja lägga mig ner och ge upp.

Vid nästa besök hos barnmorskan blir det att se vad hon har för råd och tips för att jag ska kunna må bättre. Om det nu finns några sådana annars är det bara att kämpa emot tills lilleskrutt är ute i min famn..

Jag börjar nästan förstå folk som endast skaffar ett barn, Vem tusan vill gå igenom 9månders helvete igen?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0