alla hjärtans dag.



Alla hjärtans dag uppstod under medeltiden i Frankrike, Det var så att Romantiken kom in då man trodde att fåglar letade och fann sig en partner i mitten av februari (14februari), därmed inspirerades pojkar och flickor av fåglarna och började söka en "partner" som dom sen skulle hålla ihop med i minst ett år framöver.
(Ja man kunde byta nästa valentin-day).
Så på 1300-talet va det en "folkfest" för unga och förälskade där man lekte olika parbildningslekar osv.
På 1800-talet började man skicka kärleksbrev med dikter och därefter har det bara utvecklats mer och mer
och mycket är antagligen tack vare handeln.
Det finns ute i butikerna rosor, chockladaskar, gosedjur, smycken och massor annat som är speciellt gjort för alla hjärtans dag och som också säljer i mängder!

För mig är inte alla hjärtans dag någon stor dag men däremot vill jag ge lite extra kärlek till den jag älskar..

Hur som helst va våran dag rätt lugn..
Jag hade ångest och vi vaknade upp hos min bror och hans flickvän som vi firat kvällen innan.
Vi beställde hem mat och satt och pratade om allt och ingenting, Älskar att vakna upp hos dom. Man har då dagen på sig att umgås och bara hänga och prata igenom kvällen innan.
Jag och Robbin åkte sen hem och hamnade i sängen framför ett par filmer, små sov i varandras armar (Eller jag sov nog mest i hans armar).
Vi gav också varandra ett par Alla hjärtans dag presenter.
Robbin fick tröjan jag visat för er tidigare medans jag fick massor fint. (Jag känner mig som en prinsessa).
Jag fick en Ny kamera (trotts att min gamla bara är ett halvår) som verkligen är skit bra(!) och så fick en underbar rosa Jet set klocka som jag spannat in i evigheternas evigheter..

Jag har verkligen världens underbaraste pojkvän, han tänker alltid på mig och vill alltid se mig lycklig.
Han kan i evigheter kämpa för att få se mig le, han ställer upp i vått och torrt. Jag vet att jag träffat killen i mitt liv. Killen jag vill leva med, killen jag vill gifta mig med, killen jag vill ha barn med, killen jag vill bli gammal med.

Ser verkligen fram emot ett liv med den här underbara människan (Som ibland kan göra mig tokig, men jag är rätt lätt att göra tokig så ;).)





Johanna (KÄRLEK) Robbin <3



Kommentarer
Postat av: Anna.

Shit, kan min bror vara så snäll. :D Skit fin klocka! Och grymt med en ny kamera!

2010-02-16 @ 18:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0