vecka 27.

Vecka 27..




Jag mår: Ibland som en prinsessa, Ibland som en drake. Svullna fötter och fingrar, Magkramper, trötthet, Ryggvärk, yrsel, halsbränna, illamåenden.. Ja listan kan göras lång. Har nu börjat vänja mig vid att behöva få i mig mat var tredje timme & att behöva gå upp minst en gång på natten och kissa.

Robbin mår: Bra. Han får stå ut med en hel del gnäll och det gör han bra! Han är lugn som en filbunke och inte alls så uppstressad, panikslagen och nervös som jag är. Han tycker att jag blivit lite tråkig eftersom jag mesta dels sover min lediga tid. Stackarn.

Bebis mår: Super bra! Han väger nu närmare ett kilo och är en riktig vilde som älsar att sparka och slå. Han blir lycklig om han får in en klockren på min kissblåsa. Han delar inte min mening om att njuta av en sovmorgon men att lyssna på musik är enligt lillen Underbart!

Bebis kön: Att hålla det hemligt vore omöjligt (Alla som känner Robbin förstår), Så vi valde att ta reda på att det är pojke och delar gärna vår glädje med andra.

Järnvärde: Låg i början av Augusti på 110 men har nu kämpat mig upp till 114. Med hjälp av jordgubbar och Tabletter, För Broccoli håller jag mig gärna ifrån!

Min vikt: 66.7kg

Cravings: I början va det bär av alla slag (Hallon, blåbär, jordgubbar osv), Sen kom salt perioden och tog över och salt mat gjorde mig galen. Nu är det sötsaker som gör mig lycklig, Gärna bullar och choklad! Suktar också (Men stannar just vid suktar) efter Smirnoff ice. Ingen alkoläsk jag direkt varit så förtjust i men nu är det något jag längtar efter.. Jag får nöja mig med Citron vatten!

Min kropp: Har gått upp närmare 9kg och har faktiskt hållt mig på den vikten nu i snart en månad. Fingrarna har svullnat så att använda ringar börjar bli omöjligt och nu mera är det mest mjuka byxor som åker på.
Brösten har växt och som dom kliat under tiden. Har fått pigmentfläkar och varit mycket känsligare mot solen än jag någonsin varit tidigare och för att prata behåring så växer allt hår säkert 3ggr så fort.
Mitt luktsinne är som en spårhunds och jag känner när grannen flera våningar upp är ute och röker, Tycker även att alkohol luktar på mils avstånd för att inte tala om sopor.
Får jag inte mat direkt när jag vaknar är det kört, utan Järntabletter ramlar min värld samman för att inte tala om vad som händer om jag inte fått mat på tre timmar, Då går jag från snäll och pratglad till ett  tyst, buttert monster som när som helst kan få ett utrbrott.

Våra nära: Både den blivande mormorn (Mamma) och farmorn (svärmor) är lika förväntansfulla som vi är. Med deras stöd och hjälp kommer det här gå galant. De tu har köpt oss ett "startpacket" med barnvagn, babyskydd mm. som vi är otroligt tacksamma för och det känns tryggt att veta att vi har dom båda.
Samma sak gällande alla våra syskon (På bådas sidor) som längtar med oss och ser fram emot att bli moster/faster/farbror/morbror. Självklart är vi också glada över att våra fäder finns för oss & ni vänner!
Vi har ett stort gäng underbara människor runt omkring oss som vi älskar och är oerhört tacksamma att vi får dela vår lycka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0