barnmorskebesök

Barnmorskan..



Ens barnmorska bör vara en person man känner förtroende för. Så känns det inte riktigt i mitt fall.
Känns lite ploj alltihopa. Gjorde ett Urinprov idag och testet ställde hon in i kylskåpet där det även stod en kycklingsallad(?) och annan mat. Kändes ju seriöst!
Hon frågade mig även om jag varit där förut, "Eeeh, Ja det är 4 besöket + telefonkontakt med DIG"..
Hon upprepade ett flertal tillfällen att jag va i v.24 och jag fick rätta henne samtliga gånger, fick även tala om för henne när jag ska födda eftersom hon gav mig ett felaktigt datum..
Hon frågade mig om jag hade samma personnummer som sist (Hallå?) och det mesta hon sa under en timmes tid va "Mmmmmmm, Aaaaah, Aaa, Mmmm, Aaaha, Jaaaa"
När hon talade om att hon va norrläning blev jag inte förvånad, Allt går verkligen sakta!
Hon kunde inte ens svara på hur lillen växt sen sist (Hon kom inte ihåg att vi mätte något då, MEN det gjorde vi!).

Ärligt så skrattar jag bara åt hela situationen men det för att jag vet att jag om en månad byter mottagning och barnmorska, Annars hade jag nog gråtit!!


Kommentarer
Postat av: Anna.

Vilken jävla mupp, säker på att hon är barnmorska låter ju mer som nån mupp som slingrat sig in på ett kontor och leker sig vara kunnig :D Skönt att ni får en ny snart :)

2010-08-24 @ 19:27:29
Postat av: Karolina

Byt barnmorska till gunilla i stället mycket bättre och hon vet vad hon håller på med! Bara och byta om du inte är bekväm gå inte hela gravideteten och änglas för att gå till mödravården! Byt byt byt

2010-08-24 @ 19:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0