nattens spektakel..

Respekt eller snarare orespekt..

Efter att igår ätit spagetti med köttfärssås i min ensamhet och sedan tagit tag i badrummet blev det ett långt avslappnande bad innan sängen väntade. Utvilad till tusen tänkte jag vara idag då jag skulle jobbat på en ny "avdelning" (säger man så?) ..
Att jag 02.17 vaknar av att en nästan två meters lång, främande man står i dörröppningen till mitt sovrum och börjar prata med mig som om han kände mig. Tog mig säkert en minut innan jag förstod att det är min pojkvän som återigen visat sin orespekt och inte tänkt längre än han brukar efter ett par glas.
Som om jag inte var irriterad innan?
Mannen pratade, pratade och pratade medans Robbin travade runt..
Hade bara lust att skrika rakt ut på dessa idioter men vetskapen att det inte hjäper gjorde att jag istället bad dom sluta prata med mig och respektera att jag skulle upp ett par timmar senare.
Därefter hann jag fundera på vart det finns en ledig lägenhet där jag kan bo för att få va ifred från folk om nätterna men hann inte tänka länga innan jag började må piss.. Illamående som höll i sig till eftermiddagen idag..
Ligger och funderar på om jag mått bättre om  jag aldrig blivit väkt?
Borde inte dom som väkte mig i natt stå för min missade dagsinkomst? Det tycker jag!


Den skyhöga Stegen har bara ett par steg kvar, sen rasar den..


Läser just nu "14år till salu" , har jobbat på den ett tag men det är en bra verklighetsbaserad bok som är väldigt gripande och som tar upp ett viktigt ämne i v årt samhälle!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0