Hur är det tänkt?

Första dagen i skolanvar idag, Va lite genomgång och rundvisning på ett par timmar bara.

Stressade in på de ställen där Kurslitteratur ska vara som billigast (Huuuuu ?) , Finns inte en bok under 300kr.
Tänk er då 9 ämnen varav en del ämnen är det tre böcker du måste införskaffa!
Kommer hamna på ja minst 3000kr för bara böcker vilket inte känns så kul.

Självklart har jag varit inne och kollat annonser osv. men mina böcker finns inte att få tag i den vägen (kanske är försent ute)

Så är det någon som har någon av följande böcker hemma att sälja vore det toppen:

Svenska A
Svenska B
Engelska A
Matte A
Matte B
Religion A
Samhällskunskap A
Samhällskunskap B
Naturkunskap A

Känner att jag börjar tvecka om det är värt att höja betygen i dom ämnena jag redan klarat av eller om jag enbart borde ta kurser jag inte gjort?

Förstår att många jobbar samtidigt som dom pluggar men ska man plugga heltid så förstår jag inte vart tiden till jobb finns?
Och att bidraget kan skilja så mycket om du är under 25 eller över 25år är för mig ofattbart.
Det är svårt att veta om man ska satsa på ett extra jobb eller verkligen lägga ner all tid i världen på skolan?


Känner att allt är lite snurrigt just nu.. Och Tråkigt !

Skriver senare när jag är på bättrew humör och förhoppningsvis är lite piggare!

Kommentarer
Postat av: anna

försökte leta efter böcker, man måste ju alltid lämna tillbaka dom men ja har fått med mig, engelska grammatik hem från skolan fast de inte vet. Tror de va i engelska a som ja hade den. Ingen aning om ifall de är den du behöver. Men du kan ju kolla på den..

2009-09-15 @ 14:34:29
Postat av: anna

man måste ju alltid lämna tillbaka böckerna på gymnasiet, men ja har en bok som heter engelska grammatik som ja tror ja använda i engelska a för ja har inte för mig att ja använde den i B. Men du kan ju kolla på den om de är rätt bok.

2009-09-15 @ 14:35:51
Postat av: Felicia

det är helt sjuuka priser! Jag har oxå precis fått köpa mig böcker.. men jag köper dom ifrån folk på blocket, mkt billigare =D

2009-09-17 @ 19:53:48
URL: http://majafelicia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja jag ska kolla upp det Anna :) , Går ju inte så bra just nu med skolan om jag säger så men ska försöka iaf :P .

Letar jobbsom tusan nu när Robbin blivit arbetslös, 2600kr i bidrag leder inte till att man blir rik iaf.

Men jag ska kolla det där om boken :)



Ja fan va dyrt det är Felicia, vad pluggar du ? Läste om att du ville bli polis :) Grymt, ettbra mål tycker jag.

Ja jag har kollat på blocket också men mina jädrans böcker finns ingenstans :P hehe.

2009-10-01 @ 20:20:10
URL: http://johannabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0