Vem hade trott...

Har nu stått och fixat matlåda till morgondagen åt Älsklingen..
Jag kom då fram till en sak och börja faktiskt skratta för mig själv.

Vem hade trott.. för ett år sen att jag skulle stå och göra matlåder åt min pojkvän (Ja ni hör ju själva).
Inte bara matlådor, utan även tvätta hans kläder, gå och sucka på morgonen när han inte fällt ner toaringen, viker hans kläder och stoppar in dom i hans gerderob, Ja jag har tillochmed börjat bädda sängen varje dag!
(Haha, storartat tänker ni, det är väl sånt varenda människa gör varje dag, men Haaa, där har ni fel, inte jag)
För ett år sedan bodde jag hemma hos mamma (mellanlandade igen efter att bott i en partylya i gnesta 6månader. Mamma tvättade mina kläder, lagade min mat, la in mina kläderi min garderob osv.
Jag va tjejen som levde för helgens bravader, längtade redan på söndagmorgon till nästa helg, Jo vist jobbade jag, men vart gick pengarna? Alkohol, cigg, partyoutfit´s, taxiresor osv.
Nu går pengarna till helt andra grejer (Förvisso har jag knappt en krona nu förtiden men ändå).
Jag är helt enkelt impomenar över hur man helt plötsligt ser på livet med helt andra ögon.


           Min syn på Livet :

  • Singellivet? (Älskde singellivet, Wow, slippa anpassa sig för någon annan och flirta järnet!)
  • Krogen? (kunde jag så skulle jag tillbringat all min tid där)
  • Shopping? (Minst en gång i veckan annars går jag under)
  • Laga mat? (varför ska jag laga mat när man kan äta ute)
  • Priser? (Jämföra priser? Jag? Sällan!)
  • Jobba? (Jag jobbar enbart för att få ihop till mitt fest & shoppingliv, resten får va)
  • Hemmakvällar (Aldrig i livet att jag skulle ta en hemmakväll en Fredag eller Lördag, va fan är vardagarna till för?)
  • Krig (Fanns alltid någon att bråka med, förvisso tycker jag fortfarande att jag nästan alltid va oskyldig)



  • Min syn på livet NU
    :
  • Förhållande? (skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan Robbin, Hur kan man vilja leva som singel?)
  • Krogen? (Kul någon gång ibland, INTE varje helg!, föredrar hemmadrickande med vänner)
  • Shopping? (Okej fick jag välja skulle jag shoppa massviss, men nu sker det max 2ggr i månaden)
  • Laga mat? (Varför ska vi äta upp pengar vi skulle kunna göra nåt mycket roligare för?)
  • Priser? (Jämför nästan allt nu, kollar tillochmed reklamblad efter bra erbjudanden)
  • Jobba? (Letar som en galning och önskar verkligen att jag hade ett jobb, skulle jobba jämt!)
  • Hemmakvällar? (Finns inget mysigare än en hög filmer, snacks och värdens bästa kille att mysa med en fredagskväll)
  • Krig (Att bråka för nöjes skull är absolut inte min grej "längre"!)


Gud vad min uppfattning på saker och ting ändrats. Tror jag börjar bli vuxen *skratt*, Bättre sent än aldrig eller va säger man?



Nej nu ska jag ut och ta sista tvätten och sen börja göra middag till mig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0