Jobb - vad som helst!

Deprimerad? -  Nehe! , är det lätt att bli annat när man går hemma hela dagarna?, söker jobb efter jobb men inga svar! Pisshelvete säger jag bara!


Jag tar verkigen vilket jobb som helst, allt är intressant, är villig att resa jorden runt för ett jobb !
Bara jag får en sysselsättning och en inkomst!

Ni vet när en sköldpadda hamnar på rygg, det är helt omöjligt att komma på fötter igen! Så känner jag mig !

Man har tusen utgifter, inget arbete, sitter ensam hemma om dagarna, söker jobb men får inga svar..
Går fasiken snart under!!!

Gör mig lycklig någon, vänd på mig så jag kommer på fötter igen! Ge mig ett arbete!



/Johanna.B


Kommentarer
Postat av: Simone

Så jäkla tråkigt att det inte finns några jobb :(.. var själv arbetslös i ett år, huh :/



Du har inte funderar på studier?

2009-10-21 @ 14:34:06
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: ~~M A R i E~~

Jag vet hur det känns! När jag var arbetslös så tappade jag all ork och lust till allt och fick för mig att alla tyckte jag var värdelös som bara var hemma. Men ibland har man tur. Jag valde att börja plugga för att jag skulle ha sysselsättning, finns ju båda hemma och utomlands. Nu har jag ett vikariat och trivs super. Fick först sommarjobb men erbjöds sen tjänst. Gäller att hitta möjligheterna. Lycka till! =)

2009-10-21 @ 16:27:37
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Vet inte om du har kontaktat någon bemanningsfirma eller liknande ?! Dom "flesta" företagen tar gärna hjälp av såndana just nu när dom inte kan anställa hur som helst. Värt att testa om du inte har det.. Vet försig inte vad du har jobbat med tidigare ? Skriv något litet här om din arbetserfarenhet,jobb som du kan tänka, avstånd och liknade. Vet själv att jag brukar sitta inne på AMS bara för att döda lite tid. Så hojta till kan jag ju alltid göra :) Hoppas verkligen att du får ett jobb snart,bara man läser din blogg så märker man verkligen av att du försöker och gör det bästa du kan. Fortsätt så, så ska du se att du får turen med dig! :) Lycka till!!

2009-10-22 @ 22:36:48
Postat av: Johanna

Sv till Sarah: Nej jag har mest sökt runt via datan, butiker, mataffärer, assistenjobb osv men får bara nej o nej o nej om jag ens får svar.

Det är absolut värtatt titta upp, Jag har nu tillochmed lite funderingar på att flytta närmare stan så att det finns mer möjligheter med jobb.



Jag har inte någon gymnasiekompitens då jag bara gick två av tre år på natur-samhällslinjen, har sen jag va 15år gammal jobbat extra helger och kvällar på något som vi här där jag bor kalas "kiosken" men som är en kioskdel med svenskaspel, matlucka och även en resturangdel med öl och vintillstånd.

efter att jag slutade skolan och klarade av att träffa folk igen efter att min bror gått bort började jag jobba heltid på det stället där jag blev "serveringsansvarig" (har alltiså jobbat där i 6.5år), jobbade även extra ett par månader inom en annan resturand där jag mestadels diskade, dukade och även lite servering.



Va snällt att du hoppas att jag snart hittar ett jobb, det gör verkligen jag också, håller på att gå under här hemma, man känner sig ju lite bara lite värdelös när man inte gör något vettigt om dagarna.



Du länkade inte med din egen blogg så kunde inte skriva till dig där så skrev här :) kram på dig!

2009-10-23 @ 15:10:04
URL: http://johannabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0