Katten med traten

En lång dag som började 06.40 imorse, Upp daska liv i ansiktet och på med lite smink, fösa in Sess i buren och sedan bege sig ut i kylan. Just denna eländiga dag har min tunga gett upp helt (Ja ni läser helt rätt).
Vaknade här om natten av att jag trodde att jag bitit av den, så va ju inte fallet som tur var men ont gjorde det.
Har varit noga med att göra allt som krävs för att det ska läka fint (Ja det är en riktigt allvarlig skada ;) ) men nu imorse när jag vakna va hela skiten uppsvulen, Skulle nästan kunna tro att robbin tagit fram skapelen under natten och skärt i den?
Hur som helst lespar, sludrar och ser ut som en mongo när jag pratar. (Så in i helvete ont gör det också, hur kan folk pierca sig där friviligt?)
Men nu va det ju inte för min skull vi åkte till veterinären, utan för Sessan och Musses skull.
Båda skulle få sin kvinnlig respektive manlighet bortagen, Stackarna.
Sessan kan man nog säga åkte med riktig klass i ett orange vrålåk medans Emils katt åkte i en plastig standardbur (+ att han bajsa på sig, katten då alltså).
Väl framme lämnade vi in kissarna till min svägerska Linda och begav oss sen hemåt Pappa under dom timmarna ingreppen skulle ske.
Efter att ha väckt pappi blev det till att göra julskinka, läsa ett par tidningar & snacka skit om allt mellan himmel och jord. Tiden rann sakta iväg och det var dags att hämta dom små monstrena igen.
Mammsen och jag hoppade in i bilen för att bege oss över skottvång mot Åkers, Påvägen hamnade vi dessväre i kläm (minst sagt). Mitt på vägen stod det en stor lastbil med lyftkran (ni vet en sån man lyfter stora stockar med) och en stor skogsmaskin som åt upp stockarna och gjorde dom till mos (sågspån).
Märkligt nog såg vi inga arbetare men maskinerna brummade för fullt och vi lyckades tränga oss förbi den första.
(Så nu står vi alltså mitt i mellan) Vi upptäcker då att ingen av Skogsmullarna verkar veta att vi stod där i mellan utan fortsatte med sitt, sågspån flög, stockar gungade i luften och motorer bullrade.
Tillslut vågar mamma sig ut för att fråga vad som pågår, hur sjutton dom kan blockera en väg utan att sätta upp varken varnings skyltar eller spärra av.
Hon fick till svars att "dom inte kan ringa runt till alla och berätta att dom ska arbeta just där idag"
IDIOTER SÄGER JAG!
Vi fick försöka sicksacka oss därifrån och tränga oss förbi mos-maskinen igen och sen åka 2.5mil extra (vilket gjorde att vi hämtade dom små kissarna 20minuter föresent. Yes, gud va jag älskar Idioter som inte kan skötta sina jobb. Att varna trafikanter om att det står två stora fordon över hela vägen är ju för fan ett måste!
Tänk om det skulle komma utryckningsfordon? Där minuter, sekunder handlar om liv eller död.. Jaja.
Väl hemma släppte jag ut en groggi Sessan som fått mig att skratta mer än en gång idag.
Minns ni tandkrämsreklamen som gick för många år sen, den med hunden som ler?
Om ni minns, tänk er då att se det live fast med en katt!
Höll på att bita av mig tungan igen i skrattanfallen.
Blev sen att mysa ner mig framför tv,n och kolla på ett par Glee-avsnitt medans Sessan gungade in i det mesta och fastande med den där nedrans tratten (och den ska inte bort förän om 12dagar).

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0