Julafton


Julafton blev bättre än förväntat, tycker att julen varit krävande och jobbiga sista åren, självklart för att hela min familj inte längre kan va tillsammans..
Den här julen (Andra julen för mig och Robbin ihop) va den bästa på flera år och det har jag Robbin att tacka för till stor del. Att ha en hand att krama, en varm, trygg famn att krypa in i och en pojkvän som pussar än och säger att allt kommer bli bra är obeskrivbart när man helst av allt skulle vilja lägga sig under sängen och gömma sig för allt som har med julen att göra..
Han lyckades tillochmed att få mig att njuta av julafton och allt som hör den till. Kan jag säga mer än att jag har världens bästa pojkvän? 



Julafton från morgon till kväll:

överraskade Robbin med frukost på sängen, varm chocklad och smörgåsar. Mysigt sätt att vakna till på för oss båda. Vi åkte efter det till Robbins farmor och firade lite jul med Robbins familj och begav oss efter det till Robbins mormor och morfar och firade lite jul med resten av Robbins fina familj. Efter några timmar i Järna va det dags att röra oss hemåt mot Björnis igen för att träffa hela min mammas släkt hos mormor och morfar där det blev julmiddag, julklappsbyten och ett gäng berättelser och skratt.
För dom med "rätt kön" blev det även whiskey och snaps.. Märkligt det där, att det bara är män som blir tillfrågade när spriten kommer fram!
När kvällen började ta slut drog Jag, mamma, Emil, & Robbin oss upp till Pontus grav, tände ljus och Emil satte en bukett blommor medans jag la ett litet hjärta åt honom. Är så otroligt vackert uppe på kyrkogården med all snö.
Emil är inte som alla andra barn (fast han är ju sjutton iförsig), han hade bestämt med en kompis att dom skulle åka upp till Stockholm och lana (Datanördar kan inte ens ta paus på julafton), Blev en resa till Gnesta för att köra in dom till tåget, sen körde mamma hem mig och Robbin och vi började kolla igenom våra julklappar, äta choklad och kolla på svenssonsvensson! En ultimat julaftonskväll med den jag älskar.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0