2008 Maj - Augusti 2009

UNDER DE SENASTE 12 MÅNADERNA HAR DET VARIT VÄLDIGT FÅ UPPDATERINGAR!
Här kommer några av de saker som hänt runt mig senaste året..
(Sorterat i ordning från månad till månad.)

Juli - Sveriges sexigaste singlar 2008

Blev kontaktad av tidningen Moore som undrade om jag va intresserad av att va med i Julinumret.
Dom gjorde den årliga specialutgåvan av "Sverigens sexigaste singlar 2008" och ansåg att jag var en av dom.
Jag tvekade först och va osäker på om jag verkligen tyckte att det va okej att va med i något sådant, Jag kom fram till att jag beundrar människor som går sin egen väg och skiter i vad folk tycker och tänker så jag tackade Ja.
Blev med det utnämnd till en av dom hundra sexigaste singeltjejer år 2008, En ära enligt mig!




31 Juli - Bilolyckan

Det va strålande väder så jag cabade ner taket på bilen och tog med min lillebror till vårat landställe för att sola och bada. Min lillebror som är en rastlös själ valde att ringa en vän som kom upp och hämtade honom några timmar tidigare än jag valde att åka hem.
När jag tillslut åkte hem hamnade jag bakom en bil som körde väldigt, väldigt sakta. Jag valde att köra om (i min stress).
Det slutade med att jag voltade fem varv med en bil utan tak (cab), att jag överlevde är ett under, änglvakt.
Idag är det bara ryggen, nacken och ständig huvudvärk som krånglar men jag har livet i behål.
Att köra bil va nåt jag tyckte va kul, lugnande och en ren barnlek, Idag får jag panik så fort jag kör och klarar absolut inte av att ha folk i bilen. Det är ett stort problem eftersom vi bor på ett sånt ställe där man måste ha bil för att ta sig någonstans.




Slutet av augusti - början av semptember . - Mallorca

En resa som sen länge va betald för semester och solsken.
Jag åkte iväg med Jessica för att komma bort från alla tråkigeheter som hänt i ens liv. Vi hade tagit med oss tillräkligt med pengar för att kunna dricka, äta och köpa vad vi ville, när vi ville. Vi träffade tack och lov två underbara tjejer, Carro & Linn.
Andra dagen på vår resa blev däremot inte som vi tänkt, inte resten av resan heller för den delen.
När vi kom hem efter en utekväll/natt va det dags att gå för att sova för att orka med soltimmarna dagen efter.
När vi rumlade in i rummet upptäkte vi en stor man. Han va nattvakt på hotellet där vi bodde och han hade stullit över
tio tusen kronor av oss. Han vägrade erkänna och helt plötsligt va vi helt utlämnade i ett annat land, Ingen trodde riktigt på oss. Vi stod nu i ett annat land helt panka & på ett hotell med en man som va riktigt otäck.
Vi blev hämtade av polis och bortförda av spansk polis som inte kunde ett ord engelska och fick tillbringa en hel dag på en kall polisstation. Veckan fortsatte med åklagare, hotellmanager, Vingpersonal och med vänner för livet.
Vi vann och nattvakten sitter nu i Spanskt fängelse.




4 Oktober - crazy bitch

Efter att vadslagit med min mamma om att jag kunde va nykter en Lördag bestämde jag och Erica oss för att ha filmkväll, ju närmare kvällen kom kändes det väldigt tråkigt att bara ligga hemma så vi bestämde oss för att smitta ut och ta ett par glas trotts allt.
Det är väl då typiskt att man just den här kvällen stötter på ett par galningar.
Jag valde att göra en polisanmälan då det fanns många vittnen och jag va tvungen att ta ut ledighet på jobbet för att dokumentera skadorna hos läkare. Trotts det blev det NEDLAGT!






26 Oktober - Kärleken

Det va idag 23dagar sen jag första gången fick upp ögonen för Robbin.
Han blev från och med den här dagen min första riktiga och största kärlek.
En vecka senare blev vi ett par, kanske för livet !




November - Flytten

Flyttade nu för andra gången hemifrån. Den här gången på riktigt. La ner hjärta o själ i att få det att kännas som mitt hem.
Lite jobb, besök i möbelhus och närmare trettio tusen bort är vi nu här. Hemma!



Januari - Katterna

Fick min första katt (Tony Montana som han hete när jag fick honom). Han va helt underbar och det uppstod kärlek direkt.
Qvintus som jag döpte honom till blev ihjäl körd och jag blev ett vrak. Jag som aldrig varit en kattmänniska va nu bered att döda för att få tillbaka min lilla älskling.
Nu idag har vi en ny liten prinsessa i familjen vid namn Sessan.





Februari - Sambo

Vi bestämde oss för att bli sambos på riktigt och började hyra ut vår andra lägenhet.
Skillnaden va inte stor, det ändå va att vi plötsligt hade mer pengar (vilket aldrig märktes, knäppt.)


Mars - Pontus

Min bästa vän och bror skulle den 20mars fyllt 22år. För att visa min syskonkärlek till honom gjorde jag en tatuering som har en stor betydelse. Jag kan varje gång jag ser den tänka tillbaka. Varför den ser ut just som den gör finns det en mysig historia om. Älskar och saknar honom vareviga dag..




Maj - Mallorca Igen

Åkte - trotts löftet till mig själv om att aldrig återvända till Spanien - dit igen. Den här gången va det med Robbin för att hälsa på hans bror Micke. Det va vår första resa ihop och den va riktigt lyckad. Önskar att det fanns mer tid och pengar för fler resor.




Augusti - Arbetslös och utbildning

Efter att inte jag trivdes på min arbetsplats sen en lång tid tillbaka tog jag nu chansen att röra om i grytan i mitt liv.
Jag sa upp mig och åkte sen till Skåne en vecka med Pojkvännen, hans vän och Jessica.
Efter att andas i ett par veckor och bestämt mig för att inte ta något ströjobb utan att ta tag i min utbildning har jag nu valt så mycket som 9ämnen   jag ska plugga nu i två terminer. Det bästa jag gjort på länge!




Kommentarer
Postat av: Heléne

Vad mycket Du hunnit med på ett år vännen, har jag totalt missat! Moore var ju tufft:D Vi får ta en fika snart, vore trevligt! Krams/grannen ;)

2009-08-25 @ 17:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0