En önskan om arbetslöshet.

En konstig önskan må hända, men flera av mina arbetslösa vänner har både mer penar och tid än mig, vilket känns orättvist..

Har den här månaden mellan 218 - 288 (beroende på hur man räknar) timmars lön att hämta ut vilket viserligen är skönt, men är det värt att jobba så mycke som jag gör och sen aldrig hinna använda pengarna?

Jag skulle kunna tänka mig att arbeta halvtid (80timmar) och då ha mer ledig tid att leva på..

Mindre pengar, mer tid!" vore rätt skönt trots allt.

Folk undrar hur jag orkar gå ut och festa när jag ofta jobbar 11 timmar dagen efter..
Svaret är: Att om jag inte går ut då jag jobbar dagen efter.. när ska jag då hinna träffa mina vänner? träffa folk utanför jobbet överhuvudtaget..
Då väljer jag helt enkelt att va lite tröttare på jobbet än att inte få träffa mina vänner..

Enkelt val för mig!

image87

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0