betydelse.

"Vill inte mina nära dela dom jobbiga stunderna så vill inte jag dela dom bra"


För vist är det så..

Det är dom personer sm funnits för mig när jag haft det svårt som står mig närmast, det är dom jag kan skratta med på riktigt.. Det är med dom hela Johanna kommer fram.

Så finns det dom som säger sig stå mig nära eller att dom vill stå mig nära men dom personerna är inte bereda att förstå att allt inte alltid är guld och gröna skogar.

Att säga att man bryr sig om en människa och sen ändå inte finnas där för den personen när den har det jobbigt.. Är inte det lite motsägandefullt?


Jag anser att det är genom lycka och sorg man lär känna en person på djupet.
Jag tror inte på att man ska ha personer i sin omgivning som inte är bereda på att finnas för dig när du har det svårt.
Det är ju i svåra stunder man behöver sina nära och kära som mest.

Man måste helt enkelt både kunna dela lyckliga och olyckliga stunder ihop, även om det sist nämnda kan vara obehagligt och tufft.

Jag har (antagligen precis som många andra) ett fåtal personer som jag både kan skratta och gråta med. Det är dom personerna jag vill ha i min närhet, det är dom personerna som ställer upp för mig oavsett klockslag och anledning. Det är ni som är värd er vikt i guld.

Varför jag skriver där här?

Till en början är klockan 02.33 och jag kan inte sova.

Jag var så trött tills jag kom och tänka på personer som jag bryr mig mycket om som också säger sig bry sig mycket om mig. Jag tänkte på att när det är så att man verkligen behöver dom så finns dom inte där. Dom sov, jobbade, hade inte mobiltelefonen på sig eller hade någon annan simpel anledning till att inte finnas till hands för än.

Jag har alltid mobilen vid huvudkudden ifall någon av mina nära behöver mig, Jag har alltid mobilen nära till hands på jobbet om det händer någon någonting. Detta just för att jag bryr mig om mina vänner och min familj så otroligt mycket och vill att dom ska kunna nå mig 24timmar om dygnet.

Att komma med en förklaring som "Jag sov" tycker jag är simpelt.
Därför ligger jag nu, klarvaken och skriver detta. För att jag är irriterad.

Trotts att jag är irriterad så ligger jag med ett leende på läpparna, för detta får än att inse vilka som faktiskt verkligen bryr sig, vilka som är ens riktiga vänner.

Det är något som gör mig glad, Gud vad jag uppskattar er.


Därför säger jag igen:

Vill inte mina nära dela dom jobbiga stunderna så vill inte jag dela dom bra.


Hur är du mot dom du säger dig bry dig om, och hur är dom mot dig?


Jag kan säga helt öppet och ärligt att jag förstår att folk inte blir klocka på mig,
Jag har sedan jag var liten vart hård, tuff, kall, Ja kalla det vad ni vill. Ska helt enkelt inte visa några känslor och defenitivt inte visa mig svag. Därför kan det också va svårt för mina nära att förstå när jag mår dåligt.
Däremot har jag ett par personer i min omgivning som ser rakt igenom mig.
Jag kan skratta men ändå ser ni vad jag tänker och känner. Det har tagit er år att lära er att läsa mig men ni gav aldrig upp, det tackar jag er för.


Jag älskar er som alltid ställt upp, stöttat mig och till och med tagit skit från mig när jag mått riktigt dåligt. Det är ni som bevisat för mig att det finns folk som bryr sig, som bryr sig om mig.

/Johanna Björk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0