Pontus 21års dag

Idag den 20mars skulle min storebror Pontus fylla 21år.
Jag avskyr att behöva säga "skulle", det ska inte va så att en person inte ens får ta sig igenom tonåren med livet i behåll
..

Att livet är orättvist är någonting man fått lära sig innan man tog sitt första steg men att livet är så här orättvist förstod jag inte förän 11maj år 2006.
Det va den dagen jag förlorade min bror.

Det finns fortfarande dagar då jag inte har krafter nog att orka resa mig ur sängen, det finns dagar jag inte ser någon mening med livet..
Men i slutändan förstår jag att man måste kämpa sig upp ur sängen, man måste försöka se en mening med livet. Det är vad Pontus hade velat..

Det är så mycket som gott snett i människors liv sedan Pontus lämnade oss.. Det är så många personer som betydde otroligt mycket för Pontus som har raserat sina liv eller åtminstonde ställt till det för sig.. Jag hoppas att det kommer gå bättre för er, att ni kommer till insikt om vad som är viktigt här i livet..

Idag är det också ett år sedan hela familjen satt i Södertälje tinsrätt öga mot öga mot den mannen som körde ihjäl Pontus. Det va på Pontus 20års dag vi hela familjen satt och blev hånade, förudmjukade, besvikna & sårade i tingsrätte.. Vi fick höra ord en familj till en avliden inte vill höra.. Vi fick sitta och titta på en fett man som satt & skakade på huvudet konstant i timmar..
Vi fick inte ens veta vad vi hade för rättigheter gällande Pontus rättegång..

Och Ja, Pontus & vi förlorade rättegången. Mannen som har orsakat ett dödsfall & raserat en hel familj går fri..
Om det blev ett bakslag för oss i familjen? - Kan bara säga att jag inte längre är stolt över Sverige, att jag inte längre tror på det rättssystem vårt land har!

Saknar dig Pontus, varje dag & varje sekund.
När allt bara blir för mycket drar jag mig undan men jag vet att jag inte är ensam, har dig alltid nära <3

Till min bror:
"Sitter på en stentrapp  gråter,
Gråter över det jag aldrig förlåter.
Min bror är det finaste jag har,
Och det var honom jag inte fick ha kvar.
Alla dessa tårar på min kind,
är sådana som aldrig försvinner i en vind.
Den dagen jag återigen ler,
Är den dagen då jag dig åter ser"

Saknar dig Pontus av hela mitt hjärta.
Vi kommer att ses igen en dag. det vet jag.
Love you/Lillsis!

Kommentarer
Postat av: allicen

Jag vet att det inte finns något man kan säga som ger verklig tröst, men jag vet också, tyvärr allt för väl, hur du känner, så jag önksar inget hellre än att jag kunde göra något åt det ... Ta hand om dig!

2008-03-20 @ 21:55:19
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0