Finns saker som gör mig irriterad

Finns personer, händelser & sakerochting som gör mig irriterad och frustrerad..
Att det tillochmed får mig att bli klarvaken kl 06.00 på en röddag av irritation är förfärligt..
Varfö gör folk så här?

Ja varför vill folk få mig sömnlös? det är frågan det.
Är det bara jag som brukar få höra "Men jag va full, minns ingenting och skulle aldrig göra så annars"?
Det är en standard kommentar när folk beter sig illa.
Okej, jag ska inte vara den som är den.. För jag (!) har själv använt mig av liknande förklaringr till ett dåligt beteende..
så varför slutar vi inte bara upp att skylla så mycket här i värden på alkoholen?
Det är något jag tänker sluta upp med iallafall, med en början nu redan ikväll.
Gör jag något tokigt (som jag inte planerat) så tänker jag inte skylla på den dryck jag hällt i mig utan jag tänker stå för det jag gör.. Självklart kommer jag inte få sådana problem ikväll men ifallatt så vet både ni och jag att jag ska lösa det på ett schysst sett..
Att jag kom in på den här diskussionen är pågrund av ett en annars väldigt trevlig person fick lite alkohol i sig i natt vilket resulterade i ett mindre charmigt uppförande..
Jag förstår helt och hållet varför min mamma är nykterist!

Idag fyller min store bror 23år också, jag förstår inte vart all tid tagit vägen? (Nu menar jag inte att kalla dig gammal brorsan). Bara för ett  par dagar sen (eller nåt som tydligen är närmare 15år) så lekte vi i timmtals nåt som vi kallade "hajen" i ruschkanan i lekparken..
Det är tydligen 10år sen du slickade på din mat för att vi (små syskon) inte skulle vilja äta av den.
Att du nu är 23år gammal, ja faktiskt en ålder som kallas vuxen är svårt att förstå eftersom jag själv fortfarande känner mig som den åtta åriga lilla flicka jag en gång var..
Hur som helst så vill jag gratulera dig på din födelsedag brorsan!


Ja dagen ser ut som så:

Försöka hinna in till Södertälje (idag igen) och hämta ut min mobil från lagningen, gissar dock på att jag inte hinner med det eftersom jag ska va hos brorsan på fika kl 15.00 idag..
Får helt enkelt klara mig med min gamla motorola ett tag till.
Ska som sagt till Richard och fira att han nu är ytterligare ett år äldre (Nu vill jag inte att du blir äldre!) sedan ikväll så hade vi planer på att bege oss till Jönköping eller Elmia som man säger men nu lutar det faktiskt mer åt Nyköping & krogen..
Hur det slutar och vart vi hamnar lär jag ju uppdatera här inom kort..

Ska hoppa in i en dusch och göra mig redo för att möta värden!

KISS AND BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0