Båtturen!

I fredags åkte jag och Jessica iväg på kryssning.


Började med en bussresa upp till stan & hamnen där vi sedan satt i terminalen i närmare två timmar och väntade på påstigning..
När vi efter lång väntan kom på så tänkte vi (precis som alla andra verkar gjort) att det skulle va gott med en grogg.
Folk va som gammar kring baren minst sagt..
Efter ett par groggar hamnade vi i hytten med ett gäng norrläningar (Riktigt norrläningar verkligen), deras tänkande gick minst sagt sakta & det vi sa gick inte riktigt in hos dom..
Då tackar man för att man hade ett gäng mysiga grabbar i hytten brevid som förstod mer av ölspel än dessa norrläningar.. 
Hade det väldigt trevligt med alla underbara människor vi umgicks med..

Kvällens roliga: När en snubbe kom fram och ville ha Jockes nr.. stackars karl.

Kvällens skämt:När en kille kom fram o frågade om jag hade pojkvän, han bestämer sig för att bjuda mig på en grogg.. senare under kvällen kommer han fram och berättar att han tyckte det va väldigt dåligt gjort att jag inte berättat att jag hade pojkvän..
Till saken hör att han inte själv berättat att han hade en gravid fru & barn där hemma..
Är jag räven i spelet kan man då undra?

Kvällens skummisar: Vet inte om Norrlännigarna som verkligen va tröga eller om det va danskarna som kröp runt på golvet på resturangen och kramade ens ben? Tror Danskarna vinner!

Kvällens pinsamhet: går till mannen som först höll på att ramla när han skulle luta sig mot ett räcke, sen sätter han nästan eld på sig själv när han ska tända en cig, han hoppar som en tok för att släcka glöden på golvet & sina byxor, för att inte tala om fotöljen.. Påtänd? -Antagligen!
Kan bli illa när man försöker spela nåt man inte är.. stackare!

Bilder kommer som vanligt upp på http://Johannabjork.bilddagboken.se

Tack Jocke, Adde, Magnus, Tobias & alla andra för en trevlig resa :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0